عصر خودرو

ابتکار:

انرژی های نو موتور محرکه آینده اقتصاد است

عصر بازار- رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه انرژی های نو موتور محرکه آینده اقتصاد است، گفت: ارزیابیهای جهانی نشان می دهد ایران یکی از بهترین کشورهای دنیا برای سرمایه گذاری در زمینه انرژی خورشیدی است.

انرژی های نو موتور محرکه آینده اقتصاد است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا)، معصومه ابتکار در آیین گشایش نخستین استارت آپ سبز تهران گفت: امروز از بابت ابلاغ سیاستهای کلی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری بسیار دلگرم هستیم و امیدواریم همه قوا در کنار هم نسبت به اجرای بندهای این سیاست اقدام کنند.
    وی با اشاره به این که استارت آپ از نظر اهمیت موجب تلاقی چند موضوع می شود، افزود: اگر در سطح جهانی بپرسیم که کدام موضوع در اولویت است، قطعا ابتدا صلح و امنیت خواهد بود و موضوع دوم محیط زیست است.
    ابتکار افزود: این مسأله نشان می دهد اهمیت محیط زیست برای مجامع جهانی محرز شده است، به گونه ای که پس از صلح و امنیت قرار می گیرد.
    وی تصریح کرد: آنچه در مقوله تغییر اقلیم پیش بینی می شود سرمایه گذاری در موضوع انرژیهای نو است که موتور محرکه ای برای اقتصاد جهان خواهد بود.
    این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: امروز کشورها به اهمیت این موضوع پی برده اند و از سوی دیگر، این سرمایه گذاری موجب ایجاد اشتغال برای جوانان می شود که خود، از موضوعات مهم برای کشور است.
    رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برگزاری نخستین استارت آپ ویکند سبز، بیان داشت: قطعا این فعالیت به همه اولویتها می پردازد و یک هم افزایی به وجود می آورد و رشد اقتصادی باید در این استارت آپ مدنظر قرار گیرد.
    وی با بیان اینکه تاکنون رشد اقتصادی در ایران و جهان بدون آلودگی محیط زیست و تخریب طبیعت اتفاق نیفتاده، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیتهای استارت آپ می توان به رشد سبز یعنی رشد به دور از آلودگی و تخریب دست یافت.
    ابتکار ادامه داد: هر چند نمی توان اقتصاد سنتی را رد کرد و یا کنار گذاشت، اما می توان دروازه های رشد و پیشرفت را بر مبنای اقتصاد سبز پایه گذاری کرد که در آن، فناوری در رتبه نخست قرار می گیرد.
    وی تاکید کرد: ارزیابیهای جهانی نشان می دهد ایران یکی از بهترین کشورهای دنیا برای سرمایه گذاری در زمینه انرژی خورشیدی است که یک دلیل آن را وجود جوانان تحصیلکرده و خلاق می دانند.
    رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: دولت یازدهم نسبت به مسائل محیط زیستی توجه ویژه ای دارد و رئیس جمهوری اعلام کرد که دولتش دولت محیط زیستی است، البته رئیس جمهوری در حالی این موضوع را اعلام کرد که اولویتهایی مانند تورم، اشتغال و برجام را پیش رو داشت، همچنین محیط زیست موضوع یک بخش و دستگاه خاصی نیست، باید بتوانیم مشکلات را عالمانه و با مشارکت مردم و دولت برطرف کنیم.
    وی با اشاره به رتبه نخست ایران در برداشت از منابع زیرزمینی، گفت: اینها شاخصهای تکان دهنده ای است که ضرورت حفظ محیط زیست را برای ما روشن می کند؛ از این رو، برگزاری این استارت آپ و ارائه ایده های فناورانه بسیار به موقع و به جا بود.
    استارت آپ سبز یک رویداد کارآفرینی در حوزه محیط زیست و با محوریت محیط زیست، منابع طبیعی و انرژیهای پاک است که فرصتی را برای هدایت کار آفرینان در جهت حل مشکلات زیست محیطی کشور فراهم می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها