عصر خودرو

تولید ۴۴.۲ میلیون تن محصول پتروشیمی در ۱۰ ماهه امسال

عصر بازار- مجتمع‌های پتروشیمی کشور از آغاز امسال تا پایان دی ماه در مجموع بیش از ۴۴ میلیون و ۲۰۳ هزار تن محصول تولید کردند.

تولید ۴۴.۲ میلیون تن محصول پتروشیمی در ۱۰ ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، عملکرد تولید 21 مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر از آغاز سال تا پایان دی ماه امسال 16 میلیون و 254 هزار تن بود.
    ظرفیت اسمی تولید سالیانه مجتمع‌های پتروشیمی در این منطقه 25.6 میلیون تن و برنامه تولید امسال آنها 21 میلیون تن برآورد شده است.
    مجتمع‌های پتروشیمی در عسلویه ظرفیت اسمی تولید سالیانه 32.7 میلیون تن دارند و برنامه تولید امسال آنها نیز حدود 26.5 میلیون تن است.
    عملکرد تولید 16 مجتمع پتروشیمی مستقر در این منطقه در 10 ماه امسال حدود 18 میلیون و 687 هزار تن بود.
    تولید واقعی 21 مجتمع پتروشیمی مستقر در مناطق داخلی کشور نیز در این مدت حدود 9 میلیون و 261 هزار برآورد می شود.
    ظرفیت اسمی سالیانه مجتمع‌های پتروشیمی سایر مناطق کشور 13.7 میلیون تن و برنامه تولید سال آنها نیز 11.4 میلیون تن اعلام شده است.
    مجموع کل تولید صنعت پتروشیمی در دی ماه امسال حدود 4.2 میلیون تن و عملکرد تولید از ابتدای سال تا پایان این ماه حدود 44.2 میلیون تن بود.
    دی ماه امسال بالاترین عملکرد تولید را مجتمع‌های پتروشیمی رجال، بیستون، قائد بصیر، لرستان، مهاباد، شیمی بافت، مهر، کربن ایران، شازند، پلیمر کرمانشاه، اهتمام جم، نوری، خراسان، لاله، ارومیه، شیراز، پردیس و خارک به خود اختصاص دادند.
    به گزارش ایرنا از سال 1392 تاکنون تعداد واحدهای پتروشیمی (بدون احتساب 2 مجتمع سرویس‌های جانبی متمرکز) از 43 به 53 واحد و ظرفیت نصب شده نیز از 59.8 میلیون تن به 64.9 میلیون تن رسیده است.
    مجتمع‌های تولیدی پتروشیمی کشور نیز تولید محصولات خود را از 41.3 میلیون تن در سال 1392 به بیش از 44 میلیون تن در دی‌ماه امسال رسانده اند.
    پیش‌بینی می‌شود در سال انتهایی برنامه ششم توسعه، ظرفیت نصب شده این صنعت در کشور به 172.1 میلیون تن، تولید انواع محصولات پتروشیمیایی به 152.8 میلیون تن و مقدار فروش کل 98.7 میلیون تن به ارزش 54 میلیارد دلار انواع محصولات پتروشیمیایی برسد.
    ایران در جایگاه دومین تولیدکننده بزرگ محصولات پتروشیمی خاورمیانه، سهم 23.6 درصدی از کل ظرفیت تولید خاورمیانه را در اختیار دارد.

    برچسب ها