عصر خودرو

سفیر چین در ایران:

بسیاری از شرکت های ما آماده سرمایه گذاری در بندر چابهار هستند

عصر بازار- سفیر چین در ایران گفت:بسیاری از شرکت های چینی با استقبال از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، آماده سرمایه گذاری در این بندر هستند و امیدواریم با توافق هسته ای، همکاری دو کشور فضای بهتری را ایجاد کند.

بسیاری از شرکت های ما آماده سرمایه گذاری در بندر چابهار هستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، پانگ سن روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار اظهار داشت: ساخت و ساز این بندر نه تنها یک ساخت و ساز عملیاتی و توسعه ای است، بلکه برای ایران جزئی از راهبرد شرق کشور محسوب می شود.
    وی هدف از سفرش به بندر چابهار را شناسایی موقعیت منطقه برای همکاری دو کشور عنوان کرد و افزود: در بازدید میدانی از توسعه بندر شهید بهشتی به این نتیجه رسیدیم که این نوع ساخت و سازها دستاورد مهمی برای کشور ایران در زمینه بندرسازی به وجود آورده است.
    وی گفت: توسعه بندر چابهار اهمیت برتری اقتصادی و راهبردی این منطقه برای کشور ایران را نشان می دهد.
    پانگ سن گفت: با توجه به اینکه چین در زمینه بندرسازی و بندرداری تجربه بسیار خوبی دارد، می توانیم در زمینه های طراحی، ساخت و ساز بندر شهید بهشتی چابهار، تامین تجهیزات و مدیریت اجرایی آن همکاری خوبی با ایران داشته باشیم.
    وی افزود: ما معتقدیم ترانزیت و ترانشیب در بندر چابهار برای کشورهای همسایه و منطقه معنا پیدا می کند و می تواند نقش موثری در کل منطقه داشته باشد و از طرفی این بندر در مسیر جاده ابریشم قرار دارد.
    مدیرکل بنادر و دریانوردی چابهار نیز در بازدید سفیر چین و هیات همراه از اسکله شهید بهشتی با تشریح اقدامات صورت گرفته در طرح توسعه این بندر گفت: سرمایه گذاری های انجام شده در این بندر در زمینه های پتروشیمی، ترانزیت، سوخت و بانکرینگ بوده است.
    سیاوش رضوانی تصریح کرد: مهمترین کالاهایی که در بندر چابهار تخلیه و بارگیری می شود کود، گندم، کالاهای سوختی، سنگ آهن و کلینکر است.
    سفیر کشور چین و هیات همراه بعد از سه روز بازدید از ظرفیت های منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، امروز پنجشنبه این شهرستان را ترک کردند.
    چابهار در 700 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان واقع شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها