عصر خودرو

معاون وزیر نفت خبر داد:

ورود ایران به مرحله بررسی کیفیت سرمایه گذاری ها

عصر بازار- معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: امروز مشکل اصلی ایران جذب سرمایه گذاری نیست، بلکه دو هدف انتقال تکنولوژی و توانمندسازی بخش خصوصی برای ما مهم است.

ورود ایران به مرحله بررسی کیفیت سرمایه گذاری ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا)، امیر حسین زمانی نیا با اشاره به برگزاری اجلاس مجمع صادرکنندگان گاز(جی یی سی اف) در تهران طی روزهای آینده و رونمایی از مدل جدید قراردادهای نفتی، اظهار داشت: اجلاس مجمع صادرکنندگان گازبه تنهایی نمی تواند جایگاه یک کشور را بالا ببرد، اما از حیث حضور سران کشورها و شرکتهای نفتی خارجی، مهم تلقی می شود.
    وی گفت: اجلاس سران مجمع که اجلاسی با حضور نمایندگان کشورهای عضو است، اما در کنفرانس رونمایی از مدل جدید قراردادهای نفتی تمام شرکتهای اروپایی و آسیایی به تهران می آیند.
    زمانی نیا افزود: شرکتهای امریکایی نمی توانند در این اجلاس حاضر شوند، زیرا در زمان کنفرانس تهران هنوز تحریمهای ایران لغو نشده است.
    وی تصریح کرد: برآوردها حاکی است که تحریمها حدود ١٥ ژانویه برداشته شود اما تاریخ اجلاس سران گازی و کنفرانس تهران دوم و هفتم دی ماه است و در زمان برگزاری هر دو مورد هنوز تحریمها وجود دارد؛ لذا در یک ماه آینده حضور سران و شرکتهای خارجی در ایران منجر به عقد قرارداد نخواهد شد.
    این مسؤول افزود: افزایش صادرات نفت، گاز، میعانات گازی و سایر فرآورده ها و همین طور جذب سرمایه خارجی برای تکمیل پروژه ها یا شروع پروژه های جدید برای ایران خیلی مهم است؛ اما هنوز تحریمها لغو نشده و نمی توان به این منظور قراردادی منعقد کرد.
    وی در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی مذاکرات نفتی از چه نظر اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: رفت و آمدها و مذاکرات در دوران فعلی از این جهت مهم است که نشاندهنده عوض شدن جایگاه ایران است؛ به طوری که امروز ایران قسمتی از راهکار ها و تعامل مثبت با دنیا شده است.
    زمانی نیا اضافه کرد: با نگاهی به این مذاکرات، اکنون می دانیم که در موقعیتی قرار گرفته ایم که حق انتخاب داریم، بنابراین دیگر مجبور نیستیم که پروژه ای را فقط به شرکتهایی نظیر'شل' یا 'توتال' بدهیم و دیگر ما انتخاب می کنیم که با توجه به چارچوب IPC چه شرکتی را برای چه پروژه ای انتخاب کنیم.
    وی تاکید کرد: اطمینان می دهم که این بار به هیچ کشوری اولویت داده نشده و شرکتی برای ما در اولویت بررسی قرار می گیرد که سه هدف استراتژیک مدنظر صنعت نفت را بتواند تأمین کند.
    معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت تصریح کرد: اکنون دیگر مشکل اصلی ایران جذب سرمایه گذاری نیست و دو هدف دیگر، یعنی انتقال تکنولوژی و توانمندسازی بخش خصوصی برای ما مهم است؛ به عبارت دیگر کیفیت سرمایه گذاری اولویت کشور است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها