عصر خودرو

۹۰۰ هزار نفر به جمعیت یارانه بگیران اضافه شد

عصر بازار- بر اساس گزارش دیوان محاسبات کشور، تا آبان ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۹۰۰ هزار نفر به جمعیت یارانه بگیران کشور افزوده شده اند.

۹۰۰ هزار نفر به جمعیت یارانه بگیران اضافه شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، برسی عملکرد 8 ماه سازمان هدفمندی یارانه ها حکایت از ان دارد که در 8 ماهه منتهی به پایان ابان سال جاری، کل منابع حاصل از اجرای هدفمندی یارانه ها 31.4 هزار میلیارد تومان و و مصارف قانون مذکور 31.8 هزار میلیارد تومان بوده است.

    بر این اساس 30.5 هزار میلیارد تومان از مصارف مذکور(بالغ بر 95 درصد) صرف پرداخت نقدی و غیر نقدی به خانوارها، 865 میلیارد تومان در بخش بهداشت و448 میلیارد تومان در بخش حمایت از تولید مصرف شده است.

    بر اساس گزارش دیوان محاسبات کشور در آبان ماه سال جاری، 76.3 میلیون نفر یارانه نقدی دریافت کرده اند که نسبت به اسفند سال 95، تعداد 901 هزار نفر به صورت خالص به جمعیت یارانه بگیران اضافه شده است.

    با توجه به رشد جمعیت کشور و کندی در حذف یارانه افراد غیر نیازمند، در صورت ادامه روند کنونی اعطای یارانه تا پایان سال از سقف پیش بینی شده برای این موضوع(33.5 هزار میلیارد تومان) تجاوز خواهد کرد و منابع پیش بینی شده در تبصره 14نیز کافی نخواهد بود.

    برچسب ها