عصر خودرو

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد :

یارانه واریزی برای هر فرد، ۸ هزار تومان ارزش دارد

عصر بازار- یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه اکنون یارانه برای فرد ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است، گفت: این یارانه اکنون به اندازه هشت هزار تومان ارزش دارد.

یارانه واریزی برای هر فرد، ۸ هزار تومان ارزش دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه امسال درآمد هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال 97 لحاظ شده است و 102 هزار میلیارد تومان توسط کمسیون تلفیق مصوب شده است، اظهار داشت: 41 هزار میلیارد تومان از درآمد هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری برای اعطا به 76 میلیون نفر است که در این صورت نباید یارانه 38 میلیون نفر یارانه بگیر حذف شود اما مطابق قانون اگر دولت در بررسی خود به این نتیجه رسید که افرادی جزء دهک‌های بالا محسوب می شوند و می‌توانند از گرفتن یارانه حذف شوند، می‌تواند این اقدام را انجام دهد.

    نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هفت هزار میلیارد تومان از درآمد هدفمندی یارانه‌ها برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است به دلیل اینکه حقوق این افراد امسال چهار برابر و این امر اجرایی شد، سه هزار و 700 میلیارد تومان برای بهداشت، سه هزار و 300 میلیارد تومان برای خرید گندم، هشت هزار میلیارد تومان برای مالیات ارزش افزوده، 21 هزار میلیارد تومان برای شرکت برق و مابقی برای سایر شرکت‌های پخش و پالایش همچون آب، گاز و... است.

    حاجی‌بابایی در خصوص افزایش مبلغ یارانه‌ها که از ابتدای اجرای هدفمندی یارانه‌ها تاکنون 45 هزار و 500 تومان برای هر فرد است، اظهار کرد: ابتدای اجرای این طرح قرار بود 50 درصد درآمد این طرح به مردم داده شود و با افزایش قیمت‌ها، میزان یارانه هر فرد نیز افزایش یابد.

    این عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اجرای این طرح قرار بر این بود که 30 درصد این درآمد به تولید کننده داده شود اما زمانی که تولیدگر برق‌گرا، آب‌گرا و گازگرا است شکست می‌خورد و وضعیت این فرد نامطلوب می‌شود.

    حاجی‌بابایی اضافه کرد: 20 درصد درآمد اجرای هدفمندی یارانه‌ها باید به دولت داده شود اما اگر قیمت حامل‌های انرژی بالا ‌رود، دولت نیز با مشکل روبرو می‌شود که متاسفانه با تمام این موارد هنوز افزایش قیمت یارانه محقق نشده است و مجلس برای سال آینده چیزی را مصوب نداشته است.

    وی با اشاره به اینکه اکنون یارانه برای فرد 45 هزار و 500 تومان است، گفت: این یارانه اکنون به اندازه هشت هزار تومان ارزش دارد.

    نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم حاضر بودند مطابق روند قبل از هدفمندی یارانه‌ها بنزین گران شود اما به این شرط که دریافتی یارانه‌ها افزایش یابد نه اینکه بنزین گران شود و میزان دریافت یارانه هر فرد تغییری نکند که در این صورت این یک معامله به زیان مردم است.

    برچسب ها