عصر خودرو

رییس کل گمرک ایران بیان کرد :

رایزنی‌های گمرکی ایران با ۴ کشور

عصر بازار- رییس کل گمرک ایران با مسئولان گمرکات چین، ژاپن، روسیه و هنگ کنگ در حاشیه کنفرانس تجارت الکترونیکی فرامرزی سازمان جهانی گمرک در پکن دیدار و گفتگو کرد.

رایزنی‌های گمرکی ایران با ۴ کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، فرود عسگری در ابتدا با معاون اول رییس گمرک روسیه دیدار کرد که دو طرف در این دیدار در خصوص چگونگی اجرای کریدور سبز بین دو کشور گفتگو کردند. همچنین رییس کل گمرک در حاشیه کنفرانس تجارت الکترونیکی فرامرزی با  معاون اول وزیر گمرک چین ملاقات کرد که در این دیدار عسگری اهم محورهای همکاری گمرکی ایران و چین را با توجه به موقعیت و دیدگاه توسعه ی کشورمان تشریح کرد و گفت: ایران خواهان گسترش همکاری ها در چارچوب طرح یک کمربند یک جاده، امکان اجرایی کردن تبادل الکترونیکی اطلاعات گمرکی، افزایش دید و بازدید متقابل برای تعیین زمینه های مهم همکاری برای کمک به فعالان اقتصادی و همچنین شناخت متقابل فعالان مجاز اقتصادی و نیز تسریع در جهت اجرای آن همکاری در زمینه مبارزه با تخلفات گمرکی و بالاخره تقویت همکاری در زمینه توانمندسازی گمرکات است.

    در این دیدار، طرف چینی ضمن ابراز خرسندی از حضور هیات ایرانی در این کنفرانس به خلاصه ای از همکاری های گمرکی دو کشور اشاره کرد و گفت: با موارد پیشنهادی ایران موافق و ما نیز خواهان پیگیری و تسریع در اجرای برنامه به رسمیت شناسی فعالان مجاز اقتصادی بین گمرکات دو کشور هستیم. معاون اول وزیر گمرک چین همچنین قول داد تمام تلاش خود را برای اجرایی کردن این برنامه بکار گیرد.

    براساس این گزارش، رییس کل گمرک ایران با مدیر بین الملل گمرک هنگ کنگ در خصوص چگونگی نهایی کردن پیش نویس متن ترتیبات همکاری که بین گمرکات دو کشور تبادل شد گفتگو کرد که طرف هنگ کنگی موضوع در حال سیر مراحل نهایی انجام تشریفات داخلی است و بزودی نتیجه برای چگونگی امضاء سند اعلام می شود.

    رییس کل گمرک ایران همچنین در حاشیه کنفرانس تجارت الکترونیکی فرامرزی سازمان جهانی گمرک با رییس گمرک ژاپن نیز دیدار و گفتگو کرد. عسگری ضمن تشکر از حمایت های گمرک ژاپن از ایران به خلاصه ای از همکارهای گمرکی دو کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به مکاتبات صورت گرفته بین گمرکات دو کشور در خصوص پیش نویس موافقت نامه کمک متقابل اداری، خواهان تسریع طرف ژاپنی در ارائه نقطه نظرات نهایی خود برای امضاء این موافقت نامه هستیم.

    براساس این گزارش، رییس گمرک ژاپن نیز ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با هیات گمرکی ایران قول مساعد داد به محض برگشت به کشورش موضوع را پیگیری و نتیجه را اعلام خواهد کرد. همکاری در زمینه مبارزه با تقلبات تجاری و همچنین مبارزه با مواد مخدر، همکاری های آموزشی و... و. از جمله موضوعات مورد همکاری دو طرف است که در این دیدار به آنها اشاره شد.

    برچسب ها