عصر خودرو

رئیس توتال:

به قراردادمان با ایران پایبند هستیم

عصر بازار- مدیرعامل شرکت فرانسوی توتال می‌گوید که در یک دیدار با ترامپ از وی خواسته به برجام پایبند باشد.

به قراردادمان با ایران پایبند هستیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، پاتریک پویانه مدیر عامل شرکت توتال فرانسه از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواسته در مسیر توافق هسته‌ای ایران باقی بماند. وی همچنین به ترامپ گفته که سرمایه گذاری های نفتی و گازی می‌تواند به روند اصلاحات در ایران کمک کند.

    پاتریک پویانه در یک ضیافت شام در حاشیه نشست داووس در سوئیس با رئیس جمهور آمریکا دیدار و این اظهارات را مطرح کرده است.

    پویانه در این زمینه به فایننشال تایمز گفت: وقتی که فرصت دیدار با ترامپ سر میز شام پیش آمد من از ترامپ یک سوال کردم و گفتم که چه مدت ما باید برای اصلاحات زمان بدهیم؟ آیا ما فرصت کافی به آنها داده‌ایم؟ به نظرم آقای ترامپ به حرفهایم گوش داد. البتنه این به معنی موافقت با حرفهایم نبود.

    شرکت توتال جولای سال گذشته یک قرارداد نفتی با ایران برای توسعه میدان پارس جنوبی امضا کرد، که مهمترین قرارداد ایران با یک شرکت خارجی بعد از امضای برجام محسوب می‌شود.

    این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت؛ آقای پویانه گفته که به پروژه‌هایش از جمله قرارداد با ایران کاملا پایبند است اما اگر تحریم‌ها برگردد ما راههای مختلفی برای خروج از آن داریم.

    مدیر عامل توتال گفت: اگر چارچوب و قاعده بازی عوض شود ما هم دوباره ارزیابی می‌کنیم.

    این گزارش با اشاره به اینکه ترامپ تهدید کرده از توافق هسته‌ای خارج شود و در این صورت قرارداد توتال با مشکل مواجه می‌شود نوشته است که یکی از گزینه های توتال این است که سهام خود در پروژه پارس جنوبی را به شرکت ملی نفت چین(CNPC) دیگر طرف این قرارداد واگذار کند.

    پویانه در این زمینه می‌گوید؛ واگذاری به CNPC یکی از احتمالات است، گزینه دیگر متوقف کردن کل پروژه است اما ما امیدواریم کار به اینجاها نکشد.

    برچسب ها