عصر خودرو

تغییر شرایط معافیت مالیاتی برخی واحدهای تولیدی با مصوبه دولت

عصر بازار- بر اساس مصوبه هیئت دولت، معافیت مالیاتی واحدهایی که از ابتدای سال ۹۵ پروانه بهره برداری دریافت کرده‌اند، با تغییراتی رو به رو شد.

تغییر شرایط معافیت مالیاتی برخی واحدهای تولیدی با مصوبه دولت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، بر اساس مصوبه هیئت وزیران ماده 14 آیین نامه اجرایی ماده 132 قانون مالیاتهای مستقیم موضوع ماده 31 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر با تغییراتی رو به رو شده است. بر این اساس واحدهای تولیدی موضوع ماده 132 قانون مالیاتهای مستقیم که از ابتدای سال 95برای آنها پروانه بهره برداری صادر شده است(ولی تاریخ آغاز به کار یا بهره برداری انها قبل از سال 95 باشد)، دوره برخورداری از معافیت  مالیاتی آنها از ابتدای سال 95 می‌باشد.

    در ماده 132 قانون مذکور امده است، درآمد ابرازی ناشی از فعالیت‌های ‌تولیدی و معدنی اشخاص حقوقی غیردولتی در واحدهای تولیدی یا معدنی که از تاریخ اجرای این ماده از طرف‌ وزارتخانه‌های ذی‌ربط برای آنها پروانه بهره‌برداری صادر یا قرارداد استخراج و فروش منعقد می‌شود و همچنین درآمدهای خدماتی بیمارستان‌ها، هتلها و مراکز اقامتی گردشگری اشخاص یادشده که از تاریخ مذکور از طرف مراجع قانونی ذی‌ربط برای آنها پروانه بهره‌برداری یا مجوز صادر می‌شود، از تاریخ شروع بهره‌برداری یا استخراج یا فعالیت به مدت پنج‌سال و در مناطق کمترتوسعه‌یافته به مدت ده‌سال با نرخ صفر مشمول مالیات می‌باشد.

    برچسب ها