عصر خودرو

ورود قطار الوارهای روسی به خاک ایران

عصر بازار- با ورود اولین قطار باری حامل الوارهای روسی از طریق آذربایجان به خاک ایران، فاز نخست کوریدور بین المللی حمل و نقل شمال-جنوب به بهره برداری رسید.

ورود قطار الوارهای روسی به خاک ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، با ورود اولین قطار باری حامل الوارهای روسی از طریق آذربایجان به خاک ایران، فاز نخست کوریدور بین المللی حمل و نقل شمال-جنوب به بهره برداری رسید.

    این قطار مرکب از 6 واگن حامل چوب از روسیه به مقصد ایران است. در حال حاضر فرآیند تخلیه بار واگن ها در پایانه ایستگاه آستارای ایران در حال انجام اسست.

    خط آهن آستارا (آذربایجان)- آستارا (ایران) که ادامه خط آهن قزوین-رشت است یکی از حلقه های اصلی اتصال کوریدور بین المللی حمل و نقل شمال-جنوب است که راه آهن کشورهای ایران و روسیه را از طریق آذربایجان به هم متصل می کند.

    تکمیل خط آهن آستارا-آستارا اولین فاز از برقراری مجدد ارتباط ریلی بین ایران و آذربایجان است.

    در حال حاضر، فاز دوم این پروژه آغاز شده که شامل ایجاد یک کوریدور حمل و نقلی کامل بین دو کشور است. دولت آذربایجان برای تکمیل حلقه باقیمانده این مسیر ریلی یعنی راه آهن رشت-آستارا در خاک ایران، وامی 500 میلیون دلاری را پرداخت کرده است.

    در حال حاضر، بخش یالاما-آستارا، که در مسیر کوریدور شمال-جنوب واقع شده، قادر به حمل 5 میلیون تن بار است. بر اساس پیش بینی ها، در فاز بعدی، حجم ترانزیت بار از این مسیر به 10 تا 15 میلیون تن خواهد رسید.

    مزیت اصلی این کوریدور در مقایسه با دیگر مسیرها، کاهش فاصله و مدت زمان تحویل کالا به نصف یا یک سوم است.

    برچسب ها