عصر خودرو

تحلیل کارشناس طلا و ارز از بازار:

روند صعودی سکه در ایران همسو با بازار جهانی

عصر بازار- یک کارشناس طلا و ارز با تاکید بر این‌که روند افزایش قیمت طلا با شیب تند تا شب عید و با شیب ملایم تا نیمه اول سال آینده ادامه خواهد داشت اظهار کرد: اقدام بانک مرکزی در زمینه پیش فروش سکه مبنی بر تثبیت بازار عملا نسخه سوخته بود.

روند صعودی سکه در ایران همسو با بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین, علی حیدری  نوسانات طلا و سکه در بازار داخلی را تابع دو فرایند داخلی وبین المللی دانست و تصریح کرد: در حیطه بین‌المللی بازار دی ماه تقریبا استارت سال جدید میلادی را زد و به دلیل این‌که عمده کسانی که در بازار دلار بین الملل سود کردند از این بازار خارج شده و منتظر تحولات سال جدید میلادی شدند.

    وی ادامه داد: در این شرایط عمده سرمایه ها به سمت بازار طلا هجوم برد که این هجوم سرمایه ها سبب افزایش قیمت شد.

    این کارشناس طلا و ارز با اشاره به این‌که در ایران افزایش قیمت اونس جهانی هم‌زمان با افزایش نرخ دلار  بود خاطرنشان کرد: این دو از عوامل اصلی ادامه روند افزایش قیمت طلا و سکه در ایران است.

    وی سیاست تثبیت سازی نرخ ارز توسط دولت را عامل افزایش نرخ ارز دانست و اضافه کرد: افزایش نرخ ارز در ایران نتیجه سیاست های تکراری دولت ها است که با یک دیدگاه ارز را هدایت می‌کنند.

    حیدری با بیان این‌که ساختار دولت و سیستم فکری و سیاست گذاری آن از لحاظ اقتصادی حداقل 30 سال دیرکرد دارد، توضیح داد: دولت ها در کشورهای پیشرفته و رو به پیشرفت در بازار نقش نظارتی داشته و فقط در شرایط بحران دخالت می‌کنند اما  آن‌چه که دولت ما انجام می‌دهد در حال حاضر مسکنی است نسبت به عملکردی که خودش اعمال کرده است.

    این کارشناس بازار طلا و ارز در پایان افزود: روند سکه در ایران کماکان همسو با بازار جهانی تا اوایل اردیبهشت ماه سال 97 صعودی خواهد بود.

    برچسب ها