عصر خودرو

دبیر میز نیجریه سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد :

افزایش ۵۵ درصدی حجم صادرات ایران به نیجریه در۱۰ ماهه امسال

عصر بازار- دبیر میز نیجریه سازمان توسعه تجارت ایران از افزایش ۵۵ درصدی حجم صادرات به این کشور در۱۰ ماهه سال ۱۳۹۶ در همسنجی با پارسال خبر داد.

افزایش ۵۵ درصدی حجم صادرات ایران به نیجریه در۱۰ ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «محمود حاجی یوسفی پور» افزود: حجم صادرات به نیجریه در 10ماهه امسال 6 میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، سه میلیون دلار افزایش به ثبت رسانده است.
    به گفته این مسئول، افزایش حجم صادرات به نیجریه به دلیل اضافه شدن کالاهای صادراتی جدید شامل کالاهایی از قبیل انواع وازلین، کاغذ، بیسکویت، رب، انواع شربت ها، شکلات، رب، پلی اتیلین، قطعات خودرو، کف پوش‌ها و مصالح ساختمانی است.
    برپایه این گزارش، میز نیجریه دفتر عربی- آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران در تلاش است تا هدفگذاری 25 درصدی افزایش صادرات ایران به نیجریه در سال 1396 محقق شود.
    تاسیس مرکز تجاری ایران در لاگوس و برگزاری ششمین اجلاس کمیسیون مشترک با کشور نیجریه در نیمه نخست سال 1397 نیز در دستور کار این میز قرار دارد.
     نیجریه در غرب آفریقا قرار دارد و پایتخت آن آبوجا و بزرگ‌ترین شهر آن لاگوس است.
    جمعیت این کشور 170 میلیون نفر و زبان رسمی آن انگلیسی است.
    نیجریه پرجمعیت‌ترین کشور قاره آفریقا به شمار می رود.
    توجه به تولید صادرات محور از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.
    پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (1396) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال».

    برچسب ها