عصر خودرو

مشاور وزیر جهاد کشاورزی:

قیمت خرید تضمینی کلزا به نفع کشاورزان افزایش یافت

عصر بازار- مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح افزایش تولید دانه های روغنی، گفت: امسال قیمت خرید تضمینی کلزا نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته و انتظار می رود کشاورزان رغبت بیشتری به کشت این محصول پیدا کنند.

قیمت خرید تضمینی کلزا به نفع کشاورزان افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «علیرضا مهاجر» شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از مزارع کلزا در مرودشت از توابع فارس در جمع خبرنگاران، افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران این محصول را از کشاورزان به قیمت 25 هزار و 300 ریال خریداری و سه روز پس از تحویل محصول، وجه آن را به بهره برداران پرداخت می کند.
    مشاور وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: کشت دانه های روغنی به ویژه کلزا از واردات بی رویه روغن خارجی جلوگیری می کند و ارزش افزوده این محصول در کشور صرف خواهد شد.
    مهاجر بیان داشت: کلزا سازگاری زیادی برای کشت در اقلیم های مختلف به ویژه مناطق کم آب دارد و به همین سبب در جایگزینی کشت هایی که به آب زیاد نیاز دارند، موثر است.
    رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس نیز گفت: امسال دو هزار و 40 تن کلزا از کشاورزان این استان خریداری شد که پیش بینی می شود با اعلام به موقع نرخ تضمینی خرید کلزا و افزایش آن، کشاورزان رغبت بیشتری به کشت این محصول نشان دهند.
    محمد مهدی قاسمی بیان داشت: برای توسعه کشت دانه های روغنی به ویژه کلزا در استان فارس، برنامه ریزی های لازم انجام شده و امید است که با همکاری کشاورزان گام موثری در این زمینه برداشته شود.
    وی ادامه داد: امسال سهمیه استان فارس برای کشت کلزا 20 هزار هکتار است و تا کنون در مناطق سردسیری دو هزار هکتار کشت و در مناطق گرمسیری هم کشت کلزا بتازگی آغاز شده است.
    قاسمی افزود: دولت با امکان بهره وری از فناوری های نوین، تامین ارقام بذرجدید و تغییر روش آبیاری درصدد حمایت از کشاورزان و ایجاد اقتصاد پایدار در این بخش است .
    وی اظهار کرد: در سال زراعی پیش رو همه هزینه تولید این محصول به صورت امانی انجام می شود و بهره برداران برای استفاده از تسهیلات می توانند به مراکز خدمات سراسر استان فارس مراجعه کنند.
    قاسمی گفت: با توجه به اهمیت این محصول ارقام هیبرید فرانسوی کلزا تهیه شده و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو