عصر خودرو

حمایت فرانسه از برجام و تجارت با ایران

عصر بازار- یکی از مقامات ارشد وزارت دارایی فرانسه گفت این کشور به ترغیب شرکت های فرانسوی برای تجارت با ایران ادامه می دهد.

حمایت فرانسه از برجام و تجارت با ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا  ، فرانسه و سایر کشورهای اروپائی پس از برجام و برداشته شدن بیشتر تحریم های اقتصادی، به دنبال افزایش تجارت خود با ایران هستند.

    با این حال دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا - وعده داده است اگر فرانسه، آلمان و انگلیس توافق هسته ای را طبق خواسته او تغییر ندهند، تحریم‌ها را باز خواهد گرداند.

    جفری کلستین اوربان- مدیر روابط دوجانبه وزارت دارایی فرانسه در اجلاس " یورو مانی" گفت: ما به ترغیب شرکت هایمان برای ادامه انجام تجارت با ایران ادامه خواهیم داد.

    فرانسه که دارای کارخانه های بزرگی چون "رنو" در ایران است، از زمان برداشته شدن تحریمها در سال 2016، روابط خود را با ایران عمیق تر کرده است.

    به گفته اوربان، صادرات فرانسه به ایران در 11 ماه نخست سال 2017 با 120 درصد افزایش به 1.29 میلیارد یورو و واردات از این کشور نیز با 80 درصد افزایش به 2.16 میلیارد یورو رسیده است.

    وی گفت اولویت کوتاه مدت، مراقبت از روند تجاری و پیشنهاد اعطای تسهیلات اعتباری مبتنی بر یورو برای خریداران ایرانی کالاهای فرانسوی است‌ تا تجارت دو کشور را خارج از محدوده تحریم های آمریکا نگه دارد.

    برچسب ها