عصر خودرو

ریزش شدید قیمت ها در بازار کامودیتی

عصر بازار- قیمت نفت در آخرین ساعات معاملاتی در بازارهای جهانی با روند کاهشی همراه شد و هر بشکه نفت وست تگزاس با کاهش ۳.۴ درصدی هر بشکه ۵۹ دلار معامله شد.

ریزش شدید قیمت ها در بازار کامودیتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، افت شاخص ها در بازارهای جهانی موجب سرایت   روند منفی به بازار کامودیتی ها و کاهش قیمت نفت و طلا شد .

    نفت سبک آمریکا برای نخستین بار در سال 2018 کمتر از 59 دلار معامله شده است و بدترین هفته معاملاتی را نسبت به دو سال گذشته تجربه کرده است.

    از طرف دیگر،افزایش میزان حلقه های چاه نفت در آمریکا به بیشترین میزان نسبت به سه سال گذشته رسید و از مرز 791 فقره عبور کرد.

    بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت نیز افت 3.3 درصدی را در روز جمعه به ثبت رساند و هر بشکه از این کالا 62 دلار و 62 سنت معامله شد.

    در بازار فلزات نیز، قیمت طلا با کاهش 0.07 درصدی به هر اونس یک هزار و 318 دلار رسید.

    قیمت مس لندن دنباله رو دیگر متغیرهای جهانی روند کاهشی را از آن خود کرد و با افت 1.6 درصدی به هر تن 6 هزار و 733 دلار رسید .

    قیمت آلومینیوم نیز با سقوط 2.2 درصدی به هر تن دو هزار و 123 دلار رسید . اما قیمت سرب با افزایش 0.3 درصدی در آخرین ساعات رو به رو شد و به هر تن دو هزار و 537 دلار معامله شد.

    قیمت نیکل نیز با کاهش 1.6 درصدی به هر تن 12 هزار و 790 دلار دست به دست شد .

    قیمت قلع نیز با کاهش 1.7 درصدی هر تن 21 هزار و 25 دلار رسید  در حالی که روند افت قیمت روی ادامه دار شد و هرتن از این کالا سه هزار و 352 دلار معامله شد.

    در بازارهای داخلی، نرخ دلار بانکی با کاهش همراه شد و هر دلار آمریکا معادل سه هزار و 697 تومان داد و ستد شد .

    قمیت پوند انگلیس نیز به پنج هزار و 113 تومان رسید. قیمت درهم امارات نیز به 100 تومان رسید در حالی که قیمت یورو به چهار هزار و 531 تومان رسید .

    برچسب ها