عصر خودرو

امضای سند گسترش همکاری میان ایران و سریلانکا

عصر بازار- ایران و سریلانکا برای گسترش همکاری های دوجانبه سند گسترش همکاری امضا کردند که بر اساس آن، مهلت زمانی برای حل و فصل مسائل بانکی و مالی و راهکارهای توسعه تجارت بین دو کشور تعیین شد و حمل و نقل هوایی نیز تسهیل می شود.

امضای سند گسترش همکاری میان ایران و سریلانکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، از دیگر مفاد این سند همکاری، حضور پیمانکاران ایرانی در طرح های زیربنایی سریلانکا در حوزه بهداشت، تجهیزات پزشکی، بخش ارتباطات و برپایی نمایشگاه محصولات ایرانی در سریلانکا است.
    این سند در نشست کمیته پیگیری توافق های یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های ایران و سریلانکا در شهر کلمبو و در سفر دو روزه هیات ایرانی به این کشور شامل نمایندگان بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان توسعه تجارت و امور بین الملل وزارت نیرو به سرپرستی حمید رضا تشیعی رئیس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیرو به دست آمد.
    در مذاکرات فشرده ای که با حضور بیش از 30 نفر از نمایندگان وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی سریلانکا انجام شد، دو طرف ضمن شناسایی موانع و مشکلات برای تحقق توافق ها، راهکار های اجرایی برای سرعت بخشیدن به عملیاتی کردن آن را در قالب سند اجلاس امضا کردند.
    در این جلسه که با حضور محمد زائری ایرانی سفیر ایران در سریلانکا برگزار شد، سند پایانی میان قائم مقام وزیر صنعت و تجارت سریلانکا و رئیس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیرو امضا شد.
    ایران و سریلانکا همچنین در خصوص نهایی کردن هرچه سریعتر پیش نویس چند سند همکاری در حوزه های بهداشت، تعاون، کشاورزی، مبادلات فرهنگی و گمرگ به توافق رسیدند.

    برچسب ها