عصر خودرو

رییس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ مجلس مطرح کرد:

دولت خواستار مجوز بررسی حساب پُردرآمدها برای حذف یارانه‌ها بود

عصر بازار- رییس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ مجلس، گفت: دولت در نشست کمیسیون تلفیق با رییس جمهوری، اختیار بررسی حساب ها برای حذف افراد پُردرآمد یارانه بگیر را از مجلس درخواست کرد.

دولت خواستار مجوز بررسی حساب پُردرآمدها برای حذف یارانه‌ها بود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، غلامرضا تاجگردون با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال 97 در کمیسیون تلفیق به منظور انجام برخی اصلاحات و الحاقات، گفت: شاکله لایحه بودجه دولت در مجلس به هم نخورده و نمی خورد، اما شرایطی که مجلس در حال بررسی لایحه بودجه است با شرایطی که دولت لایحه را تدوین و ارائه کرده دو فضای متفاوت دارد. وی افزود: امکان دارد در شرایط کنونی ضرورت هایی وجود داشته باشد که باید اقدامات لازم در این باره صورت گیرد و در زمان تهیه لایحه توسط دولت انجام نشده باشد.

    رییس کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت اعلام آمادگی کرده که در این مرحله  اقداماتی برای اصلاح امور انجام شود، اظهارداشت: در این مرحله باید مواردی که نیاز به اصلاح و تقویت نظام اجرایی و اداری کشور دارد در بودجه عملیاتی شود و امور به جلو برده شود و مسائلی همانند اشتغال، ساماندهی تولید، آلودگی ها و صادرات و واردات باید متناسب با شرایط در بودجه سال 97 تقویت شود.

    تاجگردون ادامه داد: کمیسیون تلفیق در مسیری پیش می رود که نیازی به تغییر شاکله لایحه بودجه دولت نیست و در همان مسیر نیز اصلاحاتی که سبب تقویت لایحه دولت شود عملیاتی می شود.

    وی با بیان اینکه استراتژی مجلس این است که برای اداره کشور به دولت کمک کند، یادآور شد: مجلس به دولت و دستگاه ها می گوید که چه نیازهای قانونی دارند برای اینکه برخی چالش های موجود را رفع کنند و به دولت کمک می کند که این دوره را پشت سر بگذارد و اگر دولت بگوید که این اختیارات را نمی خواهد این اختیارات به آن داده نمی شود.

    نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه زمانی که هیئت رییسه کمیسیون تلفیق با رییس جمهور دیدار داشت دولت عنوان کرد که در تبصره 14 که در زمینه هدفمندی یارانه ها است به دولت اختیار داده شود که برای حذف افراد پر درآمد بررسی حساب ها را انجام دهد، افزود: نمایندگان با همین استدلال در کمیسیون تلفیق پیشنهاد را تصویب کرده و این اختیار را به دولت دادند، اما اکنون محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت می گوید که ما چرا باید جیب مردم را وارسی کنیم در حالی که دولت خودش این اختیار را از مجلس درخواست کرد.

    وی ادامه داد: اگر بدانیم که دولت این اختیار را در بخش حذف یارانه های افراد پر درآمد از مجلس نمی خواهد و می خواهد هزینه آن را به دوش مجلس بیاندازد آن را حذف می کنیم، لذا مجلس از دولت و وزرا می خواهد شفاف عنوان کنند چه اختیاراتی از قانون گذار می خواهند تا به آنها برای پیشبرد بهتر کارها کمک شود.

    مذاکره با چند وزیر برای بررسی نیازهای وزارتخانه ها جهت عبور از بحران ها

    تاجگردون اظهارداشت: بهترین فرصت برای دولت است که برای نیازهای اجرایی خود جهت بهتر کار کردن و رفع ابرچالش ها از مجلس مجوز بگیرد و در این زمینه اگر دولت نخواهد نمی توان کاری کرد.

    وی با بیان اینکه پس از سخنان رییس مجلس مبنی بر اینکه کمیسیون تلفیق کار جدیدی انجام دهد با چند وزیر مذاکره شد، افزود: از جمله با افرادی همانند وزیر راه و شهرسازی و ارتباطات، شهردار تهران، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی مذاکراتی صورت گرفت و به تمامی این افراد عنوان شد که مجلس آمادگی دارد در این امور به آنها کمک کند، لذا تاکید شد که قانون گذار باید چه اختیاراتی به آنها دهد و چه شرایطی برای آن ها فراهم کند تا از این بحران ها عبور کنند.

    رییس کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه امیدواریم که دولت در این موضوع همکاری کند، چراکه مجلس به دنبال کمک به دولت است، تصریح کرد: بداخلاقی و تقابل خوشایند مجلس نیست و مردم نیز به حدی مشکلات دارند که نمی توانند درگیر مشکلات بین مجلس و دولت باشند، لذا دراین راستا از صبح دوشنبه بررسی کمیسیون تلفیق آغاز می شود و متناسب با بررسی لایحه در صحن تبصره های الحاقی تقدیم می شود.

    برچسب ها