عصر خودرو

در بازار معاملات جهانی؛

شاخص بورس کشورهای آسیایی فرو ریخت

عصر بازار- شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز جمعه با بدترین عملکرد خود در ۲ ماه اخیر روبرو شد؛ در حالیکه ارزش دلار و پوند با رویه صعودی بکار خود ادامه دادند.

شاخص بورس کشورهای آسیایی فرو ریخت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز جمعه روند نزولی به خود گرفت و در این میان سهام شرکت های چینی بدترین عملکرد 2 ساله خود را تجربه کرد که علت اصلی آن به ترس و نگرانی از افزایش نرخ بهره در آمریکا و تاثیر منفی آن بر روی اعتماد سرمایه گذاران می گردد.

    اما شاخص معاملات آتی مینی اس اند پی 0.4 درصد بالا آمد. همچنین پیش بینی می شود که شروع بکار بورس های فوتسی لندن 0.8 درصد و بوس داکس آلمان و کاک فرانسه هر کدام 0.2 درصد افت داشته باشند. 

    میانگین بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن 2.2 درصد پایین آمد که بدترین روند نزولی خود در 2 ماه اخیر را تجربه کرد و بورس نیکی ژاپن هم 2.9 درصد کاهش نشان داد و در طول هفته جاری میلادی 8.6 درصد سقوط داشته است که بزرگ ترین ضرر از فوریه 2016 میلادی به بعد محسوب می شود.

    در چین شاخص کمپوزیت شانگهای 6 درصد و CSI300 هم 6.1 درصد سقوط داشتند که پایین ترین عملکرد بورس های چینی در بیش از یکسال اخیر است.

    بر پایه این گزارش، علت اصلی سقوط بورس های جهان به فرو ریختن سهام در وال استریت بر می گردد که شاخص داوجونز و اس اند پی 500 هر کدام به ترتیب 4.1 درصد و 3.7 درصد در یک شب پایین آمدند. همچنین این دو شاخص از روز بیست و ششم ژانویه سال جاری میلادی تا روز پنج شنبه بیش از 10 درصد کاهش پیدا کرده است.

    در آمریکا ارزش اوراق بهادار 10 ساله 2.884 درصد در روز پنج شنبه رشد داشت. همچنین در بازار جهانی ارز، ارزش دلار آمریکا در مقابل پول ژاپن 0.2 درصد پایین آمد و هر دلار به 108.985 ین رسید و در طول هفته جاری میلادی ارزش دلار در برابر ین 1.5 درصد تنزل یافت.

    هر فرانک سوییس با 0.2 درصد افت در برابر دلار به 0.9383 دلار رسید؛ در حالیکه فرانک در روز پنج شنبه در حدود 0.7 درصد افزایش پیدا کرده بود. هر یورو با یک دهم درصد رشد به 1.22259 دلار رسید. شاخص دلار هم در برابر 6 سبد اصلی ارز جهان بدون تغییر در 90.249 واحد باقی ماند. هر پوند با یک دهم درصد رشد به 1.3933 دلار رسید.

    برچسب ها