عصر خودرو

یک مقام ارشد وزارت دارایی فرانسه تأکید کرد :

فرانسه با وجود «برزخ برجامی آمریکا» به تجارت با ایران ادامه می‌دهد

عصر بازار- یک مقام ارشد وزارت دارایی فرانسه تأکید کرد که با وجود برزخی که دولت آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران در عرصه بین‌المللی بوجود آورده، پاریس به تشویق شرکت‌های فرانسوی برای ادامه تجارت با ایران اصرار دارد.

فرانسه با وجود «برزخ برجامی آمریکا» به تجارت با ایران ادامه می‌دهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، یک مقام ارشد اقتصادی فرانسه امروز پنج‌شنبه اعلام کرد، پارس به تشویق شرکت‌های خود برای انجام تعاملات اقتصادی در ایران با وجود عدم قطعیتی که درباره ادامه توافق هسته‌ای ایران «برجام» وجود دارد، ادامه خواهد داد.

    بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، از زمانی که فرانسه، واشنگتن و دیگر کشورهای عضو گروه 1+5 برای لغو بخش مهمی از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران همزمان با آغاز اجرای برجام توافق کردند، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی به دنبال افزایش تبادلات تجاری با ایران هستند.

    «جفری سلستین اوربین» مدیر روابط دوجانبه در وزارت دارایی فرانسه که در کنفرانس بانکی ایران در پاریس سخنرانی می‌کرد، گفت: «ما شرکت‌ها را تشویق می‌کنیم که به تجارت در ایران ادامه دهند».

    وی افزود: «ما در عرصه بین‌المللی در برزخ هستیم. هیچ کس نمی‌داند که چه اتفاقی بعد از ماه می خواهد افتاد. این عدم قطعیتی است که شرکت‌های فرانسوی با آن مواجه هستند و البته مسئله‌ای است که اگر قصد دارید در ایران تجارت کنید باید مدنظر قرار دهید».

    «دونالد ترامپ» روز جمعه 22 دی‌ماه، در جدیدترین اقدام خود ضد برجام رفع تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را تمدید کرد. وی علی‌رغم این تهدید کرد ممکن است این آخرین باری باشد که این کار را انجام می‌دهد.

    رئیس‌جمهور آمریکا گفت در صورتی که نمایندگان کنگره و دولت‌های اروپایی برای «اصلاح معایب فاجعه‌بار» برجام اقدام نکنند او در موعد بعدی تعلیق تحریم‌ها (120 روز بعد) آمریکا را از توافق هسته‌ای با ایران خارج خواهد کرد.

    «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه (دوم بهمن‌ماه) بعد از دیدار با مقام‌های انگلیسی در لندن گفت با کشورهای اروپایی بر سر تشکیل کارگروهی با مأموریت «اصلاح برجام» موافقت کرده است. مقام‌های کشورهای اروپایی هنوز رسماً درباره این ادعا موضع‌گیری نکرده‌اند.

    فرانسه که سال‌هاست روابط تجاری نزدیکی با ایران داشته پس از لغو تحریم‌ها علیه ایران در سال 2016 میلادی همواره به دنبال این بوده تا روابط تجاری خود را با تهران تقویت کند.

    این مقام ارشد وزارت دارایی فرانسه تصریح کرد، صادرات فرانسه به ایران طی یازده ماه نخست سال 2017  با افزایش 120 درصدی در مقایسه با زمان مشابه سال قبل از آن، 1.29 میلیارد یورو افزایش یافته و واردات فرانسه از ایران نیز رشد 80 درصدی داشته است.

    وی افزود، اولویت کوتاه‌مدت پاریس، حفظ روابط تجاری با ایران و تدوین یک برنامه کامل و جامع برای ارائه اعتبار ارزی به خریداران ایرانی کالاهای فرانسوی است؛ اقدامی که می‌تواند روابط دوجانبه پاریس و تهران را خارج از تحریم‌های آمریکا حفظ کند.

    برچسب ها