عصر خودرو

درخواست سوریه برای تشکیل اتاق مشترک بازرگانی با ایران

عصر بازار- در دیدار نائب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران با سفیر سوریه در تهران، تشکیل اتاق مشترک بازرگانی دو کشور از سوی صرف سوری، درخواست و اعلام شد که دولت سوریه برای حضور فعالان اقتصادی ایرانی در این کشور تسهیلات مناسبی در نظر گرفته است.

درخواست سوریه برای تشکیل اتاق مشترک بازرگانی با ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، حسین سلاح ورزی در دیدار با سفیر سوریه اظهارکرد:‌ استفاده از ظرفیت ستاد بازسازی منوط به دریافت اطلاعات از نیازهای سوریه است که در این زمینه توافق‌های شفاهی صورت گرفته اما تاکنون اطلاعاتی دریافت نکرده‌ایم.

    وی خاطرنشان کرد: میزان صادرات جمهوری اسلامی ایران به سوریه در هشت ماهه اول امسال 166 میلیون و 942 هزار و 970 دلار بود. در این مدت نیز هفت میلیون و 784 هزار و 322 دلار کالا وارد شد.

    همچنین عدنان محمود - سفیر سوریه در تهران - در این دیدار، تشکیل اتاق مشترک دو کشور و برگزاری همایش فرصت‌های بازرگانی سوریه و جمهوری اسلامی ایران را خواستار شد.

    وی خاطرنشان کرد: دولت سوریه برای حضور فعالان اقتصادی ایرانی در سوریه تسهیلات مناسبی در نظر گرفته است.

    سفیر سوریه در تهران همکاری اقتصادی با ایران را اولویت دولت این کشور برشمرد و تاکید کرد: بازسازی زیرساخت‌ها و اقتصاد ملی سوریه آغاز شده و دروازه‌های کشور ما به روی بخش‌خصوصی ایران باز است.

    محمود با تاکید بر اینکه دو کشور در برقراری امنیت منطقه شریک هستند، ادامه داد: باید گام‌های محکمی برای تقویت روابط برداریم.

    وی پیشنهاد کردکه  همایش فرصت‌های بازرگانی دو کشور در تهران برگزار شود.

    سفیر سوریه از اعضای ستاد ویژه اتاق بازرگانی ایران برای بازسازی سوریه خواست به این کشور سفر کنند تا نقشه راهی برای بازسازی سوریه تدوین شود.

    محمود، منطقه را بازار بزرگی با حدود 140 میلیون نفر توصیف کرد و گفت: حضور موثر در این بازار به همکاری بیشتر دو کشور نیاز دارد.

    برچسب ها