عصر خودرو

زنگنه رییس نشست فوق العاده وزرای GECF است

عصر بازار: وزیر نفت ایران ریاست نشست فوق العاده وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) را به عهده دارد.

زنگنه رییس نشست فوق العاده وزرای GECF است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بیژن زنگنه، وزیر نفت ریاست نشست وزارتی فوق العاده مجمع کشورهای صادرکننده گاز(جی یی سی اف) را که بعدازظهر روز شنبه (٣۰ آبانماه ١٣٩٤) در هتل هما برگزار می شود، به عهده خواهد داشت.

    سومین اجلاس سران، هفدهمین نشست عادی وزارتی، نشست فوق العاده وزارتی و چهارمین نشست گروه عالیرتبه و بیست و چهارمین نشست کمیته اجرایی مجمع کشورهای صادرکننده گاز از ٢٩ آبانماه تا دوم آذرماه ١٣٩٤ در تهران برگزار می شود.

    ریاست هفدمین نشست عادی مجمع کشورهای صادرکننده گاز نیز برعهده امانوئل ایبه کاچیکوو که به تازگی به عنوان وزیر نفت نیجریه برگزیده شده، خواهد بود.

    وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در شانزدهمین نشست وزارتی جی یی سی اف در ١٦ دسامبر ٢۰١٤ (٢٥ آذرماه ١٣٩٣) که به ریاست محمد بن صالح الساده، وزیر صنعت و انرژی برگزار شد نیجریه را به عنوان رئیس و معاون نخست وزیر لیبی در امور انرژی را به عنوان نایب رئیس این مجمع در سال ٢۰١٥ انتخاب کردند.

    براساس اعلام وزارت نفت، حضور روسای جمهوری کشورهای بولیوی، روسیه، گینه استوایی، نیجریه، ونزوئلا و عراق و همچنین نخست وزیر الجزایردر این اجلاس قطعی شده است. رئیس جمهوری ترکمنستان نیز به عنوان میهمان در این اجلاس حضور خواهد یافت.

    کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز، ٤٢ درصد از تولید گاز جهان، ٦٧ درصد از ذخایر گازی جهان، ٣٨ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ٨٥ درصد از تجارت گازطبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.

    کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا و امارات، ١٢ عضو اصلی این مجمع جهانی به شمار می روند و هلند، نروژ، عراق، عمان و پرو به عنوان اعضای ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز مطرح هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها