عصر خودرو

تولید نفت آمریکا امسال از مرز ۱۱ میلیون بشکه عبور می‌کند

عصر بازار- اداره اطلاعات انرژی آمریکا در آخرین گزارش ماهانه خود پیش‌بینی کرد تولید نفت این کشور تا اواخر سال ۲۰۱۸ از مرز ۱۱ میلیون بشکه در روز فراتر خواهد رفت که یک سال زودتر از پیش‌بینی این آژانس در ماه گذشته است.

تولید نفت آمریکا امسال از مرز ۱۱ میلیون بشکه عبور می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه دورنمای انرژی کوتاه‌مدت اعلام کرد انتظار می‌رود تولید نفت آمریکا در سال 2018 بیش از آنچه این آژانس پیش از این پیش‌بینی کرده بود، افزایش پیدا کند.

    تولید آمریکا در ماه‌های اخیر به طور مستمر افزایش یافته و انتظار می‌رود در سه ماهه نخست سال میلادی جاری به 10.24 میلیون بشکه در روز بالغ شود.

    انتظار می‌رود تولید آمریکا در سه ماهه چهارم امسال به 11.04 میلیون بشکه در روز بالغ شود، در حالی که اداره اطلاعات انرژی آمریکا ماه گذشته پیش‌بینی کرده بود تولید نفت این کشور در سه ماهه چهارم سال 2019 به این رقم برسد.

    تولید نفت آمریکا در نوامبر برای نخستین بار از سال 1970 از مرز 10 میلیون بشکه در روز عبور کرد و به بالاترین رکورد در تاریخ این کشور رسید.

    این آژانس پیش‌بینی می‌کند تولید نفت آمریکا در سال 2018 به میزان 1.26 میلیون بشکه در روز افزایش یافته و به 10.59 میلیون بشکه در روز خواهد رسید، در حالی که ماه گذشته پیش‌بینی کرده بود تولید با رشد سالانه 970 هزار بشکه در روز، به 10.27 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

    آمریکا از سال 1953 واردکننده بزرگ انرژی بوده، اما در دورنمای انرژی سالانه که روز سه‌شنبه منتشر شد، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد این کشور تا سال 2022 به یک صادرکننده بزرگ انرژی تبدیل خواهد شد.

    صادرات نفت آمریکا از زمان لغو ممنوعیت آن در اواخر سال 2015 افزایش یافته و با وجود رشد تولید، به حمایت از قیمت‌ها کمک کرده است، با این‌همه قیمت نفت روز سه‌شنبه برای سومین روز متوالی تحت تاثیر موج فروش در بازارهای سهام، ارزهای مجازی و کالاها در بحبوحه بهبود ارزش دلار کاهش یافت، اما نفت همچنان رشد قیمتی که از ابتدای سال تاکنون داشته را حفظ کرده است.

    این آژانس قیمت مورد پیش‌بینی برای وست تگزاس اینترمدیت در سال میلادی جاری را به میزان 5.3 درصد افزایش داد و 58.28 دلار در هر بشکه اعلام کرد و قیمت مورد پیش‌بینی برای برنت را 4.4 درصد افزایش داد و به 62.39 دلار در هر بشکه رساند.

    بر اساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین پیش‌بینی می‌کند رشد تقاضای آمریکا برای نفت در سال 2018، به میزان 450 هزار بشکه در روز خواهد بود که کمتر از پیش‌بینی قبلی 470 هزار بشکه در روز است. انتظار می‌رود تقاضا برای نفت در سال میلادی آینده 350 هزار بشکه در روز افزایش پیدا کند در حالی که پیش از این 340 هزار بشکه در روز پیش‌بینی شده بود.

    برچسب ها