عصر خودرو

ایران ۴۵ تن طلا خرید

عصر بازار- شورای جهانی طلا اعلام کرد در سال ۲۰۱۷ ایران با افزایش ۱۲ درصدی، میزان خرید طلا و جواهرات خود را به یک قدمی عربستان یعنی ۴۵.۴ تن رسانده است.

ایران ۴۵ تن طلا خرید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، شورای جهانی طلا اعلام کرد ایران و کویت تنها کشورهای خاورمیانه بوده اند که در سال گذشته میلادی تقاضای آنها برای طلا و جواهرات افزایش داشته است. این گزارش حاکی است، حتی با وجود آنکه تقاضا برای شمش و سکه طلا در این منطقه نفت خیز جهان در سال گذشته بیش از 2 برابر شده و به 40.5 تن رسیده است، بازار همچنان نسبت به متوسط تقاضای حدودا 70 تنی سال های 2007 تا 2016 کاهش قابل توجهی نشان می دهد.

    عربستان، بزرگترین خریدار طلا و جواهرات در منطقه خاورمیانه، در سال گذشته 45.7 تن واردات داشته، که 8 درصد کاهش سالانه نشان می دهد. در این سال ایران با افزایش 12 درصدی، میزان خرید طلا و جواهرات خود را به یک قدمی عربستان یعنی 45.4 تن رسانده است. این بیشترین میزان خرید طلا و جواهرات ایران از سال 2013 تاکنون بوده است. بر اساس گزارش شورای جهانی طلا «با تیره تر شدن روابط ایران و آمریکا که موجب تضعیف احساس مصرف کننده (در ایران) شده» تقاضا برای طلا و جواهرات در این کشور در سه ماهه پایانی سال کند تر شده است.

    میزان خرید طلا و جواهرات کویت نیز در سال 2017 با 4 درصد رشد به 13 تن رسید، در حالی که خرید طلا و جواهرات مصر 14 درصد افت کرد و به 22 تن رسید.

    برچسب ها