عصر خودرو

رئیس کل بانک مرکزی:

اوراق مشارکت ارزی در راه است

عصر بازار- رئیس کل بانک مرکزی از تلاش این بانک برای کنترل و کاهش نوسانات نرخ ارز خبر داد و اعلام کرد: اوراق مشارکت ارزی با همکاری شرکت ملی نفت طراحی شده است و ظرف دو هفته آینده عملیاتی می شود.

اوراق مشارکت ارزی در راه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «ولی اله سیف»  ابزارهای ارزی و ریالی جدیدی برای سرمایه گذاران معرفی کرد و با اشاره به جذابیت بازارهای داخلی برای سرمایه گذاری ریالی هموطنان افزود: اکنون گزینه های جذاب و بدون ریسکی برای سرمایه گذاران داخلی از جمله اوراق گواهی سپرده گذاری عام ریالی، سپرده گذاری در بازار پول، بورس اوراق بهادار، اوراق بدهی و بخش مسکن وجود دارد.
    وی افزود: در عین حال برای آن دسته از سرمایه گذارانی که تمایل به سرمایه گذاری در دارایی های با پایه ارزی دارند، بانک مرکزی و نظام بانکی گزینه های مناسبی را طراحی کرده که به زودی از آنها رونمایی خواهد شد.
    سیف گفت: انتشار اوراق مشارکت ارزی توسط بانک مرکزی از گزینه های پیش بینی شده و جذاب در این زمینه است که ظرف دو هفته آینده راه اندازی و عملیاتی خواهد شد.
    وی تاکید کرد: بر این اساس، سرمایه گذاران می توانند از طریق بانک های عامل که جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد، نسبت به تهیه اوراق مشارکت ارزی با شرایط مناسب اقدام کنند.
    به گفته مقام مسئول بانک مرکزی علاوه بر این گزینه، انتشار اوراق مشارکت ارزی توسط شرکت ملی نفت نیز در دست طراحی است که طبیعتاً پس از دریافت مجوزهای لازم، اجرایی و اطلاع رسانی خواهد شد.
    سیف افزود: در کنار این موارد، بانک مرکزی در کنار گزینه های متداولی نظیر سپرده گذاری ارزی در بانکها، طرح های تکمیلی جذابی دیگری را نیز در دست بررسی و اقدام دارد تا از این طریق سرمایه گذاران بتوانند علاوه بر ایمن سازی دارایی های ارزی خود، از نرخ سود مناسبی نیز برخوردار شوند.
    رئیس شورای پول و اعبتار تصریح کرد: بانک مرکزی با هدف ایجاد انگیزه اقتصادی بهتر برای بانکها، ترتیبی اتخاذ خواهد کرد که بانک ها بتوانند منابع ارزی جمع آوری شده را نزد بانک مرکزی با نرخ مناسب سپرده گذاری کنند و در این ارتباط بانک مرکزی در جهت حمایت از امنیت سپرده ارزی مردم نزد بانکها اقدام خواهد کرد.

    ** علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار ارز و طلا در پیش فروش سکه مشارکت کنند
    رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به آغاز طرح پیش فروش سکه طلا از امروز (سه شنبه) در شعب بانک ملی در سراسر کشور، به مردم و سرمایه گذاران توصیه کرد چنانچه علاقه مند به سرمایه گذاری در بازارهای ارز و طلا هستند، در طرح پیش فروش سکه طلا مشارکت کنند.
    سیف به برخی نهادهای عمومی و حاکمیتی که در هفته های اخیر به سرمایه گذاری در بازار ارز روی آورده اند، نیز هشدار داد در صورت ادامه این رفتار با برخوردهای تنبیهی مواجه خواهند شد.
    وی این گونه فعالیتها را سوداگرانه و مخرب در فضای اقتصادی کشور توصیف و یادآوری کرد قبل از هرگونه اقدام در این زمینه به محدودیت های اتخاذ شده در بخشنامه سازمان امور مالیاتی در زمینه تراکنش های ارزی توجه کنند تا دچار هزینه های مضاعف مالیاتی نشوند.

    برچسب ها