عصر خودرو

پیش فروش ۱۳ هزار قطعه سکه تا ساعت ۱۴ امروز

عصر بازار- تعداد ۱۳ هزار قطعه سکه تمام بهار آزادی از ساعت ۸ صبح امروز (سه شنبه) تا ساعت ۱۴ در شعب منتخب بانک ملی ایران در قالب طرح پیش فروش به فروش رسیده است.

پیش فروش ۱۳ هزار قطعه سکه تا ساعت ۱۴ امروز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، طرح پیش فروش سکه با هدف پوشش تقاضای مصرفی خانوارها و تقاضای سرمایه گذاری، از امروز در یک هزار و 131 شعبه بانک ملّی ایران آغاز شده است.

    براساس این طرح سکه های تمام بهار آزادی منقش به تصویر حضرت امام خمینی(ره) که توسط بانک مرکزی ضرب شده است، به متقاضیان فروخته خواهد شد.  روز گذشته مسعود خاتونی عضو هیات مدیره و معاون فناوری بانک ملی ایران پیش بینی کرده بود که میزان فروش سکه های بهار آزادی در این طرح 16 میلیون قطعه باشد.

    همه افراد بالای 18 سال به هر تعداد و بدون هیچ گونه محدودیتی در تعداد می توانند سکه پیش خرید کنند. سکه ها در دو سررسید 6 ماهه و 1 ساله به متقاضیان تحویل خواهد شد.

    ودیعه دریافتی برای هر قطعه سکه 10 میلیون ریال (یک میلیون تومان) است و مابه التفاوت قیمت آن در زمان تحویل سکه به قیمت روز دریافت خواهد شد. برای سکه های تحویلی در سررسید شش ماهه 4 درصد و برای سکه های تحویلی در سررسید یک ساله 9 درصد تخفیف از قیمت روز تحویل در نظر گرفته شده و 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز از آنها دریافت نمی شود. براین اساس با توجه به سرمایه یک میلیون تومانی نرخ سود برای پیش خرید سکه در دوره شش ماه حدود 11 درصد و در دوره یک ساله 15 درصد خواهد بود.

    خریداران، برای تحویل سکه های پیش خرید شده در زمان سررسید فقط می توانند به شعبه ای که عملیات پیش خرید در آن انجام شده مراجعه کنند.

    برچسب ها