عصر خودرو

پیش فروش نفت ونزوئلا با ارز «پترو» ۲۰ فوریه آغاز می‌شود

عصر بازار- رئیس جمهور ونزوئلا با بیان اینکه پیش‌فروش نفت این کشور با ارز مجازی «پترو» از ۲۰ فوریه آغاز می‌شود، گفت: از کشورهای اوپک و غیراوپک دعوت می‌کنم تا مبادلات نفتی خود را با ارز مشترک انجام دهند.

پیش فروش نفت ونزوئلا با ارز «پترو» ۲۰ فوریه آغاز می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، نیکلاس مادرو رئیس جمهور ونزوئلا به دنبال این است که تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان سازوکاری را برای انجام مبادلات نفتی با ارزهای مجازی ایجاد کند. کاراکاس در آستانه آغاز پیش‌فروش نفت این کشور به پشتیبانی ارزهای مجازی به نام «پترو» است.

    مادرو پس از جلسه خود با محمد بارکیندو دبیرکل اوپک اعلام کرد: «من یک پیشنهاد رسمی برای کشورهای اوپک و غیراوپک اعلام می‌کنم تا با ارز مشترکی مبادلات نفتی خود را انجام دهند».

    بر اساس اعلام رئیس جمهور ونزوئلا دبیر کل اوپک هم برای اجرای این ایده بسیار مشتاق است.

    مادرو همچنین از طرح کاهش تولید نفت بین کشورهای اوپک و غیراوپک تمجید کرد و گفت: این طرح حداقل طی 5 سال آینده باید ادامه یابد.

    در ماه دسامبر مادرو رئیس جمهور ونزوئلا ارز مجازی به نام پترو را راه‌اندازی کرد که به پشتوانه نفت و منابع طبیعی این کشور در مبادلات مالی استفاده خواهد شد.

    وی همچنین تشریح کرد: هدف این است که سیستم مالی کشور را تقویت کند تا مبادلات مالی به نحو مطلوب انجام شود و بتواند تحریم‌های مالی علیه این کشور را ناکارآمد کند. تاریخ پیش‌فروش ارز مجازی «پترو» 20 فوریه است و این کشور در نظر دارد تا کسری بودجه خود را به این وسیله جبران کند. این ارز قابل تقسیم به صد میلیون واحد به نام «مِنه» است.

    منتقدان ادعا دارند که «پترو» همان نوعی اوراق قرضه دولتی است و می‌تواند تحت تحریم‌های آمریکا همانند دیگر سرمایه‌های ونزوئلا قرار بگیرد. آمریکا پیشتر هشدار داده بود که ارز مجازی «پترو» به عنوان یک اعتبار دولتی محسوب شده و از قاعده تحریم مستثنی نخواهد بود.

    برچسب ها