عصر خودرو

معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت بیان کرد :

متوسط تولید نفت ۳.۸ میلیون بشکه در روز است

عصر بازار- معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت گفت: در ۱۰ ماهه نخست سالجاری به طور متوسط در هر روز سه هزار و ۸۰۰ بشکه نفت در کشور تولید شده است.

متوسط تولید نفت ۳.۸ میلیون بشکه در روز است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، حبیب الله بیطرف روز سه شنبه در حاشیه آیین تجدید میثاق مدیران و کارکنان وزارت نفت با امام راحل در حرم مطهر امام خمینی(ره) اظهار کرد: امروز شاهد افزایش تولید گاز و نفت در کشور هستیم و این صنعت توانسته است خدمات گسترده ای را در همه شهرها و روستاهای دور و نزدیک در کشور ارائه دهد.
    وی افزود: علاوه بر افزایش جمعیت و توسعه اقتصادی کشور؛ توانسته ایم در تامین منابع نفت، گاز و صادرات و همچنین تامین منابع ارزی در این زمینه به وظیفه خود به خوبی عمل کنیم.
    بیطرف اظهار کرد: خوشبختانه در تولید نفت نسبت به ابتدای سالجاری با افزایش خوبی روبرو بودیم که یکصد هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید کشور اضافه شده و متوسط تولید 10 ماهه نخست سالجاری نیز بیش از سه هزار و 800 بشکه در روز است.
    معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت در زمینه صادرات نفت هم گفت: صادرات نفت بیش از پیش بینی سال 96 بوده و درآمدهای ناشی از صادرات نفت خام بیش از پیش بینی بودجه محقق شده است.
    وی ادامه داد: با توجه به راه اندازی شش فازی که در پارس جنوبی در اواخر سال گذشته انجام شد؛ هم اکنون ظرفیت تولید روزانه گاز از پارس جنوبی به 550 میلیون متر مکعب در روز رسیده است که از تولید کشور عراق اندکی بیشتر است.
    بیطرف افزود: توانستیم عقب ماندگی را که در سال های گذشته در این زمینه صورت گرفته بود را جبران کنیم.
    وی سرمایه گذاری و توسعه صنعت انرژی را از اهداف وزارت نفت بیان کرد و یادآور شد: اگر بخواهیم جایگاه خود را در اپک حفظ و در تامین منابع هیدروکربوری که منبع اصلی اشتغال مولد برای بخش های پایین دستی محسوب می شود به خوبی عمل کنیم، بایستی در حوزه نفت، گاز و انرژی سرمایه گذاری بیشتری انجام دهیم.
    این مقام مسئول در وزارت نفت عنوان کرد: باید درحوزه بهره برداری صیانتی از مخازن نفت و گاز سرمایه گذاری کرد تا علاوه بر حفظ تولید به بهره برداری خوبی نیز در این زمینه دست پیدا کنیم .
    وی خاطرنشان کرد: مذاکراتی با گروه های مختلف انجام و نخستین قرارداد با توتال نهایی شده است که امیدواریم دیگر قرار دادها را نیز با شرکت های بیشتری در این زمینه انجام دهیم.
    معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری، معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت به همراه مدیران و کارکنان صنعت نفت امروز - سه شنبه - با آرمان های والای بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

    برچسب ها