عصر خودرو

عرضه ۱۰درصدی شوینده در بورس

عصر بازار- نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر روز سه‌شنبه در شرکت بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

عرضه ۱۰درصدی شوینده در بورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، عرضه اولیه سهام شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر با نماد (شوینده) روز سه شنبه مورخ 17 بهمن ماه در بورس تهران با حضور روح الله حسینی مقدم معاون نظارت بر ناشران بورسی، داراب وکیلی مدیرعامل شرکت مدیریت صنعت شوینده برگزار شد. 
    در ابتدای جلسه حسینی مقدم با اشاره به حضور  شرکت‌های زیرمجموعه صنعت شوینده بهشهر گفت: با توجه به خوشنام بودن شرکت‌های زیرمجموعه بهشهر در بازار سرمایه و افشای اطلاعات شفاف این شرکت، پیش‌بینی می‌شود روند حضور این شرکت نیز به خوبی انجام شود.
    وی در خصوص قیمت‌گذاری این شرکت گفت: ملاحظه اساسی در مورد قیمت‌گذاری این شرکت پربوط به این است که این شرکت بر اساس خالص ارزش دارایی‌هایش قیمت‌گذاری می‌شود. شرکت شوینده با توجه به اینکه ارزش بازار سهم شرکت‌های بورسی‌اش مشخص بود به روش NAV ارزش‌گذاری شد.
    حسینی مقدم در خصوص نقدشوندگی سهام این شرکت افزود: نقدشوندگی سهام زیرمجموعه‌های شوینده چندان خوب نیست و این شرکت باید سعی کند که از آنها شفاف‌تر و نقدشوندگی بیشتری داشته باشد و طوری گزارش‌دهی داشته باشد که قیمت سهمش حبابی نشود.
    در ادامه نشست داراب وکیلی مدیرعامل شرکت مدیریت صنعت شوینده گفت: مدیریت صنعت شوینده در سال 83 تاسیس شد و سرمایه کنونی آن به 100 میلیارد تومان می‌رسد که سهامدار عمده آن توسعه صنایع بهشهر است و مجموعا وابسته به گروه توسعه ملی می‌باشد.
    وی ادامه داد: ما همچنین سهامدار عمده پاکسان ایروان هم هستیم و تولیدکننده محصولات شوینده‌ایم.
    وکیلی در خصوص نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن بر فروش شرکت متبوعش گفت: ما در حوزه صادرات برنامخ ریزی گرده ایم و روش های اجرایی بسیاری در جهت توسعه آن داریم، در نتیجه برای مدیریت ریسک نرخ ارز مشکلی نداریم. از سوی دیگر 23 درصد از محصولات ما صادر می‌شود از این رو نوسانات نرخ دلار روی سوددهی شرکت نه تنها تاثیرمنفی ندارد بلکه سبب بالا رقتن سود می‌شود.
    وکیلی در پاسخ به اینکه آیا تجربه نامطلوب عرضه برکت در این عرضه تکرار نمی‌شود، اظهار کرد: مقایسه این دو سهم باهم درست نیست؛ اتفاقی که برای برکت افتاد برای این سهم نمی‌افتد چرا که شوینده دهمین شرکتی است که از گروه صنایع بهشهر وارد محیط شفاف بورس می‌شود در این مورد قیمت‌گذاری منطقی است به طوریکه حتی شرکت قیمت بالاتری برای عرضه مدنظر داشتیم اما دوستان در بورس اوراق بهودار به ما فشار آوردند که قیمت کمتر و سهم ارزنده باشد.
    با این اوصاف تعداد 100.000.000 سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر به عنوان پانصدونوزدهمین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش "ساخت سایر محصولات شیمیایی" گروه و طبقه " ساخت صابون و پاک کننده ها، فرآورده های تمیزکننده و پرداخت کننده،انواع عطر و فرآورده های بهداشتی " در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد "شوینده" به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه شد.

    برچسب ها