عصر خودرو

معاون بازار شرکت بورس بیان کرد :

صلاحیت خریداران بلوک دولتی بیمه آسیا هم تایید نشد

عصر بازار- طبق اطلاعیه مقرر بود که امروز بلوک ۱۷.۳۴ درصدی سهام بیمه البرز شامل ۶۹۳ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۷۷۷ سهم توسط سازمان خصوصی سازی در بورس اوراق بهادار عرضه شود اما به دنبال عدم تایید صلاحیت خریداران، این معامله انجام نشد.

صلاحیت خریداران بلوک دولتی بیمه آسیا هم تایید نشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین ، شنیده‌ها حکایت از آن دارد که سه خریدار برای خرید این بلوک اعلام آمادگی کرده بودند اما صلاحیت آنها توسط بورس تایید نشده است. گفته می‌شود یکی از این خریداران زیرمجموعه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس است.

    قیمت پایه تعیین شده برای هر سهم بیمه البرز برای این عرضه، قیمت تابلوی بورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) به اضافه 20 درصد به شرط آنکه از مبلغ 1275 ریال کمتر نباشد، اعلام شده بود.

    بلوک 17.34 درصدی بیمه البرز که قرار بود امروز مورد معامله قرار گیرد، به علت عدم تایید صلاحیت خریداران، انجام نشد.

    سپرده شرکت در واگذاری این میزان سهام که به وکالت از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار بود امروز در بورس اوراق بهادار عرضه شود، 26 میلیارد و 532 میلیون و 754 هزار و 221 ریال تعیین شده بود.

    لازم به ذکر است که عملیات بیمه‌ای مستقیم در انواع رشته‌های بیمه زندگی و غیر زندگی مهمترین موضوع فعالیت بیمه البرز است که قرار بود بلوک 17.34 درصدی سهام آن به صورت 30 درصد نقد و بقیه اقساط چهار سال روانه میز فروش بورس اوراق بهادار شود.

    دلایل عدم تایید صلاحیت خریداران

    علی صحرایی، معاون بازار بورس تهران با اشاره به اینکه بلوک بیمه البرز سه خریدار داشته است، دلایل عدم تایید صلاحیت این سه خریدار را توضیح داد: یکی از خریداران مدارک خود را با تاخیر ارسال کرد و خریدار دیگر به دلیل عدم تمکن مالی حائز شرایط لازم برای انجام معامله نبود و دلیل تایید نشدن صلاحیت خریدار سوم نیز این بود که شرایط مالکیت مستقیم و غیرمستقیم خود خریدار و سهامدار عمده رعایت نشده بود؛ به این معنا مالکیت مستقیم و غیرمستقیم خریدار و سهامدار عمده بیش از 20 درصد می‌شد که در صنعت بیمه این میزان نباید بیش از 20 درصد باشد. به این دلایل هر سه خریدار رد شدند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو