عصر خودرو

ادامه سقوط شدید شاخص ها در بورس آمریکا

عصر بازار- به دنبال سیر نزولی بازار سهام آمریکا در هفته گذشته، وال استریت این هفته خود را با رکورد تاریخی سقوط نزدیک به ۱۲۰۰ واحدی در شاخص صنعتی داو جونز آغاز کرد.

ادامه سقوط شدید شاخص ها در بورس آمریکا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، شاخص صنعتی داوجونز عصر دوشنبه (به وقت واشنگتن) با کاهش تاریخی 1.175 واحدی به  24.345 واحد رسید.

    به گفته کارشناسان، این بزرگترین سقوط یک روزه این شاخص است که از 30 شرکت برتر بورس سهام نیویورک تشکیل شده و این در حالی است که شاخص داوجونز قبل از پایان معاملات تا نزدیک به 1500 واحد سقوط را نیز تجربه کرد اما در نهایت با یک هزار و 175 واحد روز معاملاتی خود را به پایان رساند.

    از سویی دیگر، شاخص داو جونز روز جمعه با کاهش 677.84  واحدی، در حالی رکورد زد که از ماه ژوئیه سال 2016 میلادی پس از همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، این اولین سقوط بیش از 500 واحدی این شاخص بود.

    افت چهار درصدی S&P500

    بر اساس این گزارش، شاخص مشهور دیگر وال استریت، یعنی S&P500 نیز روز گذشته شاهد کاهش چشمگیری بود و در بیشترین افت یک روزه خود در 7 سال گذشته، 4.1 درصد نزول نشان داد.

    همچنین شاخص نزدک کامپوزیت نیز در حالی با 3.8 درصد سقوط به 6.976 واحد رسید که روز کاری قبل 1.96 درصد افت و رکورد بزرگترین سقوط یک روزه 6 ماه گذشته را ثبت کرده بود.

    گفتنی است سقوط شاخص بازارهای بورس آمریکا در دو هفته اخیر در حالی است که کاخ سفید بارها رکوردهای مثبت وال استریت را نشانه موفقیت دولت ترامپ تلقی کرده است.

    کارشناسان این واکنش بازار اوراق قرضه آمریکا را با افزایش حقوق مرتبط می دانند وبرخی نیز این موضوع را به احتمال افزایش نرخ پیشنهادی بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا «فدرال رزرو» ربط می دهند

    برچسب ها