عصر خودرو

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران بیان کرد :

تاثیر مثبت کاهش ریسک اعتباری بر هزینه های بیمه و مبادلات کالایی

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران می گوید کاهش ریسک اعتباری ایران به ۵ باعث کاهش هزینه های بالاسری، بیمه و تسهیل مبادلات کالایی می شود.

تاثیر مثبت کاهش ریسک اعتباری بر هزینه های بیمه و مبادلات کالایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، مسعود خوانساری درباره کاهش ریسک اعتباری ایران از 7 به 5، گفت: یکی از شاخصه های مهم در ارتباط با سرمایه گذاری خارجی و هزینه های بالاسری در خریدهای خارجی ریسک اعتباری است.

    وی با استقبال از کاهش ریسک اعتباری ایران، افزود: طبیعتا هر اندازه ریسک اعتباری کشور بهتر شود هم هزینه بیمه کمتر شده و هم مبادلات کالایی با سهولت بیشتری انجام می شود.

    خوانساری یکی از دلایلی که باعث بهبود رتبه ریسک اعتباری ایران در جهان شده را تحولات مثبت بعد از «برجام» دانست و گفت: باید از این فرصت ویژه که نگاه دنیا به ایران در زمینه های سیاسی و اقتصادی تغییر کرده و جامعه جهانی اعتماد بیشتری به ایران پیدا کرده، نهایت استفاده را ببریم و تعاملات اقتصادی پایدارتری را با سایر کشورها برقرار کنیم.

    کاهش رتبه ریسک ایران در کاهش هزینه های تامین سرمایه از نظر مالی معمولا تا حدود 10 درصد و از نظر جلب سرمایه گذاران خارجی و اساسا بهبود اعتبار کشور در محافل مالی و بین المللی بسیار موثر است.

    گفتنی است که درجه بندی رتبه ها در OECD از 1 الی 7  است و ایران در بهترین حالت در دهه هشتاد به رتبه 4 دست یافته بود.

    برچسب ها