عصر خودرو

آغاز معاملات سری جدید اسناد خزانه اسلامی

عصر بازار- روز جاری در جریان عرضه اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا ۶۰۷» که در ۱۰ دی‌ماه ۹۷ سررسید می‌شود، هر ورقه اخزا ۶۰۷ به مبلغ ۸۶۴ هزار ریال قیمت خورد.

آغاز معاملات سری جدید اسناد خزانه اسلامی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، در میانه هفته معاملاتی منتهی به 20 بهمن‌ماه شاهد عرضه دور جدیدی از اسناد خزانه اسلامی بودیم که به ارزش 17 هزار میلیارد ریال در دهم آبان ماه امسال از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر شده است.

    بدین ترتیب امروز معاملات اخزا 607 رسما کلید خورد و در روز نخست، معامله‌گران بیش از 76 هزار ورقه را به ارزش افزون بر 65 میلیارد ریال در این نماد معاملاتی دست به دست کردند.

    در مجموع بازار اوراق با درآمد ثابت که در حال حاضر میزبان معاملات چندین دور از اسناد خزانه اسلامی در قالب بودجه سال 96 است امروز دادوستد بیش از یک میلیون ورقه به ارزش 980 میلیارد ریال را به خود دید. همچنین در بازار اوراق تسهیلات مسکن، معامله‌گران دادوستد بیش از 73 هزار ورقه به ارزش افزون بر 52 میلیارد ریال را رقم زدند.

    علاوه بر این معامله‌گران سهام، طی ساعات معاملاتی امروز دوشنبه 16 بهمن‌ماه، بالغ بر 154 میلیون سهم را در 19 هزار و 902 نوبت دادوستدی جابه‌جا کردند که این حجم از معاملات، ارزش بیش از 578 میلیارد ریالی را به ثبت رساند.

    تابلوهای معاملاتی بازار پایه نیز روی‌هم‌رفته پذیرای تغییر مالکیت بالغ بر 268 میلیون سهم به ارزش بیش از 296 میلیارد ریال بودند که حق تقدم پتروشیمی جهرم و نماد «نیرو» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این بازار به خود اختصاص دادند.

    رشد 6 واحدی آیفکس

    شاخص کل فرابورس در روز میانی این هفته کاری با نزدیک به 7 واحد رشد در ارتفاع 1092 واحدی قرار گرفت که نمادهای «مارون»، «زاگرس» و «شاوان» به ترتیب بیشترین تاثیر مثبت را بر این نماگر بر جای گذاشتند.

    بررسی نمادهایی که بیشترین رشد و افت قیمتی را در روز جاری به همراه داشته‌اند نشان می‌دهد که یک نماد از گروه فلزات اساسی یعنی «زنگان» با حدود 5 درصد بیشترین افزایش قیمتی را تجربه کرد ضمن آنکه سومین نماد پربیننده از سوی فعالان بازار بود. این در حالی است که نماد «بهپاک» متعلق به گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر، با بیشترین افت قیمتی نسبت به سایر نمادهای فرابورسی روبه رو شده است.

    نماد «زشگزا» نیز در حالی که با 3 درصد افت قیمت مواجه شده، در صدر جدول پُربیننده‌ترین نمادها قرار گرفت. در مجموع معامله‌گران با نقل‌ و انتقال افزون بر 431 میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از 2018 میلیارد ریال در بازارهای فرابورس ایران معاملات امروز را به پایان رساندند.

    برچسب ها