عصر خودرو

مدیرعامل صندوق پنبه خبر داد :

تولید پنبه به ۵۰ هزارتن می‌رسد

عصر بازار- مدیرعامل صندوق پنبه گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال تولید پنبه تصفیه شده قابل عرضه به صنایع نساجی، به ۵۰ هزارتن برسد.

تولید پنبه به ۵۰ هزارتن می‌رسد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،محمدحسین کاویانی مدیرعامل صندوق پنبه ، با اشاره به ضرورت خرید توافقی پنبه، اظهار کرد: خرید توافقی پنبه بر افزایش کیفیت و تولید تأثیر بسزایی دارد؛ در حالیکه با خرید تضمینی و تحویل محصول همراه با ناخالصی از سوی کشاورزان به دولت، کیفیت پنبه داخلی کاهش می‌یابد.

    وی افزود: از مجموع 124 هزار و 550 تن وش تحویلی به کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی، حدود 50 هزارتن از این میزان توسط سازمان تعاون روستایی از کشاورزان استان‌های گلستان، فارس، اردبیل و برخی از شهرهای خراسان خرید تضمینی شده است.

    کاویانی درباره آخرین وضعیت تولید پنبه در سال زراعی 95-96 گفت: بنا بر آخرین آمار، 124 هزار و 550 تن وش پنبه به کارخانه های پنبه پاک کنی مجاز تحویل داده شد که انتظار می رود این میزان تا پایان فصل به 160 هزارتن برسد.

    مدیرعامل صندوق پنبه ادامه داد: تا کنون از مجموع 124 هزار و 550 تن وش پنبه ، حدود 30 هزارتن پنبه تصفیه شده قابل عرضه به صنایع نساجی تولید شد که پیش بینی می شود تولید پنبه امسال به 45 تا 50 هزارتن برسد.

    وی واردات پنبه از ابتدای فروردین تا دی ماه را 56 هزارتن اعلام کرد و افزود: 20 هزارتن از این میزان همزمان با فصل برداشت تولید داخل وارد شد که مورد انتقاد کشاورزان قرار گرفت.

    کاویانی نیاز سالیانه صنایع نساجی را یکصد هزار تن پنبه اعلام کرد و گفت: با توجه به تولید داخل در طول سال باید 50 هزارتن نیاز صنایع از طریق واردات تامین شود.

    به گفته این مقام مسئول، با توجه به پتانسیل موجود با برنامه ریزی منسجم به سهولت امکان تامین نیاز صنایع نساجی در کشور وجود دارد.

    برچسب ها