عصر خودرو

بزرگترین نیروگاه مجازی دنیا در استرالیا ساخته می‌شود

عصر بازار- استرالیای جنوبی قصد دارد با فراهم کردن پنل‌های خورشیدی و باطری‌های ساخت تسلا برای حداقل ۵۰ هزار خانه، بزرگترین نیروگاه مجازی جهان را ایجاد کند.

بزرگترین نیروگاه مجازی دنیا در استرالیا ساخته می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، دولت ایالت استرالیای جنوبی اعلام کرد این برنامه به صورت آزمایشی با 1100 ساختمان دولتی آغاز می‌شود و 5 کیلووات پنل خورشیدی و 13.5 کیلووات ساعت باطری پاوروال 2 تسلا به صورت رایگان نصب خواهد شد و از طریق فروش برق فاینانس می‌شود.

    این برنامه به 24 هزار املاک دولتی دیگر گسترش خواهد یافت و قرارداد مشابه به همه خانوارهای استرالیای جنوبی عرضه خواهد شد. تسلا در بیانیه ای اعلام کرد برنامه مذکور مشارکت 50000 خانه در چهار سال آینده را پیش بینی کرده است و بمحض اینکه تکمیل شود، به اندازه ظرفیت یک توربین گازی بزرگ یا نیروگاه زغال سوز برق تولید خواهد کرد.

    الون ماسک، مدیرعامل میلیاردر تسلا سال گذشته بزرگترین سیستم باطری یون لیتیومی جهان را برای حمایت از شبکه برق استرالیای جنوبی ساخت. وی پیش‌بینی کرده است که تسلا می‌تواند در مدت 100 روز تاسیساتی با ظرفیت 100 مگاوات را در استرالیا ایجاد کند.

    استرالیا که یکی از بزرگترین کاربران پنل‌های خورشیدی سقفی جهان است، احتمالا سال گذشته بیشترین ظرفیت جدید را ایجاد کرده زیرا کاربران به دنبال کاهش صورتحساب‌های برق تصاعدی خود بودند.

    طبق گزارش بلومبرگ نیو انرژی فاینانس، با وجود یارانه‌ها و تعرفه‌های حمایتی، تلاش کاربران برای دور زدن افزایش هزینه برق و تلاش فروشندگان برای ورود به این بخش تجاری، در رشد پنل‌های خورشیدی در استرالیا موثر بوده است.

    استرالیای جنوبی در سال 2016 که طوفان‌ها به خطوط انتقال برق آسیب زدند، با قطعی برق گسترده در این ایالت روبرو شد. مالکوم ترنبال، نخست وزیر استرالیا بکارگیری سریع نیروی تجدیدپذیر را عامل قطعی برق این ایالت خوانده است. نیروهای خورشیدی و بادی در حدود 40 درصد از تولید نیروی استرالیای جنوبی سهم دارند که بالاترین نرخ در میان ایالت‌های استرالیاست.

    طبق گزارش بلومبرگ نیو انرژی فاینانس، پنل خورشیدی سقفی 24 درصد از تولید برق استرالیا تا سال 2040 را تشکیل خواهد داد.

    تحلیلگران برآورد کرده‌اند 250 مگاوات نیروی تولید 50000 خانه، صورتحساب انرژی خانوارهای مشارکت کننده در این طرح را به میزان 30 درصد کاهش خواهد داد.

    تسلا اعلام کرده تحت برنامه استرالیای جنوبی، حداکثر 60000 خانه در سال 2018 باطری‌های پاوروال و پنل‌های خورشیدی دریافت خواهند کرد.

    برچسب ها