عصر خودرو

افزایش۳۰ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت ایران در ماه ژانویه

عصر بازار- جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله افزایش۳۰ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت ایران در ماه ژانویه، ناپدید شدن نفتکش هندی و مشکل چین برای تامین تقاضای داخلی با وجود رکوردشکنی در تولید گاز بوده است.

افزایش۳۰ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت ایران در ماه ژانویه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، تولید نفت ایران در ماه ژانویه با 30 هزار بشکه افزایش، به 3 میلیون و 830 هزار بشکه در روز رسید.
    ایران تولید خود را در میادین نفتی غرب رودخانه کارون افزایش داده است.
    در میان کشورهای عضو اوپک، ایران پس از عربستان بیشترین افزایش را در تولید نفت در مقطع یاد شده ثبت کرد.
    تولید نفت عربستان نیز با 60 هزار بشکه در روز افزایش، به 10 میلیون و 10 هزار بشکه در روز رسید که البته هنوز کمتر از میزان تعهد شده در توافق اوپک است.

    **نفتکش هندی ناپدید شد
    به گزارش رویترز، مقامهای دولت هند دیروز (یکشنبه 15 بهمن) اعلام کردند که یک نفتکش این کشور با 22 خدمه و 13 هزار و 500 تن محموله‌ بنزین به ارزش هشت میلیون دلار در سواحل آفریقای غربی (خلیج گینه) ناپدید شده‌ است.
    مقامهای هندی از روز جمعه (13 بهمن) تاکنون ارتباط خود را با این کشتی از دست داده‌اند که موضوع در دست بررسی است.
    خلیج گینه محل تردد دزدان دریایی است.

    **چین با وجود رکوردشکنی تولید گاز قادر به تأمین تقاضای داخلی نیست
    به گزارش رویترز، تولید گاز طبیعی چین با بیشترین سرعت در چهار سال اخیر در حال افزایش است اما این میزان برای تامین تقاضای داخلی این کشور کافی نیست.
    دولت چین بر اساس برنامه سال 2017 خود، مصرف ذغالسنگ را در کارخانه ها و میلیون ها خانه مسکونی متوقف و گاز طبیعی را جایگزین آن کرده است تا از میزان آلودگی هوا و انتشار گازهای گلخانه ای در این کشور بکاهد.
    اداره ملی آمار چین اعلام کرد که تولید گاز این کشور در سال گذشته میلادی به بالاترین رقم 147 میلیارد و 400 میلیون متر مکعب رسید که 8.5 درصد بیشتر از میزان 2016 میلادی بود.
    انتظار می رود که این میزان تا سال 2020 میلادی سالانه 6 تا 8 درصد افزایش یابد.

    **منطقه نفتی پرمیان آمریکا 500 هزار بشکه ظرفیت افزایش تولید دارد
    به گزارش بلومبرگ، «نانسن سالری» رئیس سابق بخش مدیریت ذخایر نفت سعودی آرامکوی عربستان گفت: منطقه نفتی پرمیان که بزرگ ترین میدان نفتی آمریکا و واقع در تگزاس و نیومکزیکو است، منبع اصلی تولید نفت شیل در آمریکا به شمار می رود و آمادگی دارد که 500 هزار بشکه در روز از ظرفیت بالقوه تولید خود را به حالت بالفعل درآورد.
    به گفته سالری، تولیدکنندگان نفت در این منطقه بزرگ نفتی، دست کم دارای 500 هزار بشکه در روز ظرفیت بالقوه تولید هستند.
    این میزان برای عربستان حدود یک میلیون و 500 هزار بشکه در روز است.
    تولیدکنندگان این منطقه شیل، اکنون دو میلیون و 600 هزار بشکه در روز نفت برداشت می کنند که می تواند این میزان را به زودی به سه میلیون برسانند.

    برچسب ها