عصر خودرو

نفت آمریکا ۴۱ دلار

رشد اندک نفت با کاهش موجودی ذخایر

عصر بازار: در پی انتشار گزارش‌هایی در مورد کاهش موجودی ذخایر نفتی و افزایش فعالیت پالایشگاه‌ها، قیمت نفت اندکی افزایش یافت. با این وجود تحلیلگران معتقدند بازار در ادامه سال جاری و سال آینده همچنان تحت فشار باقی خواهد ماند.

رشد اندک نفت با کاهش موجودی ذخایر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا (API) روز سه‌شنبه اعلام کرد که ذخایر نفتی آمریکا در هفته گذشته 482 هزار بشکه کاهش یافته است.

    این خبر باعث شد تا هر بشکه نفت آمریکا با رشدی 34 سنتی نسبت به آخرین جایگاه خود 41 دلار و یک‌ سنت معامله شود. قیمت هر بشکه نفت برنت نیز با 40 سنت افزایش قیمت به 43 دلار و 97 سنت رسید.

    آمار رسمی موجودی نفتی روز چهارشنبه توسط اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا اعلام می‌شود. با وجود رشد اندک روز چهارشنبه، اغلب تحلیلگران انتظار دارند که در ادامه سال جاری و شروع سال 2016 با ادامه داشتن عرضه بیش از تقاضا، قیمت همچنان در سطوح پایین باقی بماند.

    شرکت مشاوره‌ انرژی‌اسپکتز در یادداشتی این هفته اعلام کرد: «بازار نفت احتمالا یک روند نزولی وحشتناک خواهد داشت. صحبت در مورد نفت 20 دلاری است.» این در حالی است که روزانه بین 0.7 تا 2.5 میلیون بشکه نفت بیش از تقاضا تولید می‌شود. ذخایر موجود در خشکی در سراسر جهان در آستانه پرشدن هستند، شرایطی که به مخزن پر معروف است، در حالی که مخازن نفتکش روی دریا نیازمند قیمتهای بالاتری هستند.

    قراردادهای ژانویه 2017 در حال حاضر حدود 6 دلار بیشتر از قراردادهای ژانویه 2016 معامله می‌شود ولی این قیمت‌ها برای ذخایر شناور که هزینه‌های حمل‌ونقل دریایی را باید لحاظ کنند، هنوز جذاب نیست

    مرکز مطالعات بین‌الملل و راهبردی در چشم‌انداز سال 2016 خود در روز چهارشنبه اعلام کرد : «در حالی که رشد در میزان تولید غیرمتعارف آمریکا به آرامی فروکش کرده است، افزایش تولید اوپک، سطح ذخایر نفتی جهانی را تقویت کرده‌ است و عدم اطمینان در مورد قدرت تقاضا در برابر عرضه مازاد همچنان در سال آینده ادامه خواهد داشت و باعث ادامه داشتن فشار روی قیمت نفت خواهد شد. »

    عدم قطعیت تقاضا، به ویژه در چینی که اقتصاد آن با کمترین سرعت ممکن در چند سال اخیر در حال رشد است، به دیگر کالاهای اساسی نیز ضربه زده است. با کاهش تقاضای چین، بزرگترین مصرف کننده مس دنیا، این فلز صنعتی در کمترین قیمت شش سال اخیر خود معامله می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها