عصر خودرو

نفت با کاهش قیمت هفته را آغاز کرد

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت بعد از کاهش ۱.۵ درصدی در روز جمعه امروز هم ۶۸ سنت معادل یک درصد افت داشت و به رقم ۶۷ دلار و ۹۱ سنت رسید.

نفت با کاهش قیمت هفته را آغاز کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، به دنبال تقویت ارزش دلار، قیمت نفت کاهش های پایان هفته گذشته را امروز هم تداوم بخشید و قیمت نفت برنت به پایین ترین رقم در طی نزدیک به یک ماه گذشته رسید.

    انتشار آمار بازار کار آمریکا در روز جمعه که نشان داد سرعت رشد دستمزدها به بالاترین میزان در بیش از 8 سال و نیم گذشته رسیده موجب تشدید انتظارات تورمی شده و این سبب نگرانی سرمایه گذاران و افت شاخص ها در بازارهای مختلف شده است.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت بعد از کاهش 1.5 درصدی در روز جمعه و 2.75 درصدی در کل هفته گذشته، امروز هم 68 سنت معادل یک درصد افت داشت و به رقم 67 دلار و 91 سنت رسید.

    قیمت نفت خام آمریکا نیز که در جلسه قبل نیم درصد و در هفته گذشته یک درصد افت کرده بود، امروز با 72 سنت کاهش به 64 دلار و 73 سنت رسید.

    ارزش سهام های آسیایی امروز بیشترین کاهش را در طی بیش از یک سال گذشته تجربه کرد. ارزش شاخص ها در بورس وال استریت طی هفته گذشته به دلیل ترس از شتاب گرفتن سیاست های انقباضی بانک های مرکزی جهان با افت شدیدی مواجه بود.

    افزایش تولید نفت آمریکا نیز دیگر عاملی بوده که با تضعیف تلاش های اوپک و روسیه در زمینه کاهش تولید، موجب کاهش قیمت نفت شده است.

    آمارهای دولت آمریکا در هفته گذشته نشان داد که میزان تولید نفت این کشور در ماه نوامبر برای اولین بار از سال 1970 میلادی تاکنون به بالای 10 میلیون بشکه رسیده است.

    ریک اسپونر تحلیلگر بازار نفت گفت: «در طی چند هفته آینده یکی از عوامل کلیدی در بازار نفت آمارهای تولید نفت آمریکا خواهد بود و اینکه آِا افزایش سکوهای حفاری نفت شیل افزایش می یابد یا نه.»

    برچسب ها