عصر خودرو

مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت بیان کرد :

تفاوت برداشت ایران و عراق از میادین مشترک اعلام شد

عصر بازار- مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت، آخرین میزان تفاوت برداشت ایران و عراق در برداشت از میادین مشترک بین این دو کشور (میادین غرب کارون) را اعلام کرد.

تفاوت برداشت ایران و عراق از میادین مشترک اعلام شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، سید نورالدین شهنازی‌زاده درمورد میزان برداشت ایران و عراق از میادین مشترک غرب کارون گفت: ایران در برداشت از میادین مشترک غرب کارون در اوایل سال 1395 تا ماه اردیبهشت یا خرداد از عراق عقب‌تر بود، اما در حال حاضر براساس اطلاعاتی که استخراج شده خوشبختانه ایران در حال حاضر در برداشت از میادین غرب کارون از عراق جلوتر است.

    وی افزود: ممکن است در برداشت از در آزادگان عقب‌تر باشیم، اما در برداشت از یادآوران جلوتر هستیم. میزان تولید فعلی ایران از میادین غرب کارون 320 هزار بشکه در روز است. عراق از میادین آزادگان و یادآوران که در طرف عراق، مجنون و فهیا هستند 3002 هزار بشکه برداشت می‌کند.

    مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت با بیان اینکه در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی تا پایان سال 1396، 350 هزار بشکه در روز باید از میادین غرب کارون برداشت شود، اظهار کرد:با اقداماتی که صورت گرفته است با در سرویس قرار گرفتن پروژه یادآوران با تولید 110 هزار بشکه در روز، آزادگان شمالی با 75 هزار بشکه در روز، آزادگان جنوبی با 110 هزار بشکه در روز و پروژه یاران جنوبی که طرح زودهنگام با ده هزار بشکه و شش حلقه چاه در سرویس قرار گرفته است در مجموع تا کنون موفق شده ایم تولیدات این چند میدان را به 320 هزار بشکه در روز برسانیم و تهمیداتی که به کار گرفته می شود تا پایان سال به 350 هزار بشکه در روز برسد.

    برچسب ها