عصر خودرو

معاون امور هماهنگی، مجامع و مالکیت سهام بنیاد مستضعفان خبر داد:

عرضه سالانه ۲۰ شرکت بنیاد مستضعفان در بورس

عصر بازار- بنیاد مستضعفان در رونمایی از سامانه معاملات برخط شرکت کارگزاری بورس بهگزین، از ورود ۱۴ شرکت دیگر به بورس خبر داد.

عرضه سالانه ۲۰ شرکت بنیاد مستضعفان در بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، یکشنبه 15 آبان ماه مراسم رونمایی از سامانه معاملات برخط شرکت کارگزاری بورس بهگزین به اسم «سیناتریدر» در محل بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برگزار شد.

    در این مراسم رحمت الله صادقیان، معاون امور هماهنگی، مجامع و مالکیت سهام بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ابتدا توضیحی در خصوص بنیاد مستضعفان داد و گفت: بنیاد مستضعفان 11 هلدینگ در حوزه اقتصاد، یک شرکت در حوزه امور اجتماعی و یک شرکت هم در زمینه بنیاد فرهنگی دارد که در بخش اقتصادی 185 شرکت فعالیت می‌کنند که از این بین 28 شرکت در بورس حضور دارند.

    وی در مورد مزیت ورود شرکت‌ها به بورس بیان کرد: مهمترین مزیت حضورشرکت‌ها در بورس بحث شفافیت مالی است که اطلاعات در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد. از این‌رو اخیرا صورت‌های مالی بنیاد مستضعفان بدون هیچ بند حسابرسی منتشر شد که برای تمام نهادهای مربوطه این صورت حساب‌ها و صورت‌های مالی قابل قبول بود.

    صادقیان با اشاره به ضرورت ایجاد شفافیت در شرکت‌ها گفت: معتقدیم بنیاد مستضعفان به عنوان مجموعه‌ای که فعالیت اقتصادی می‌کند باید از شفافیت، نظم مالی و به دنبال آن اعتماد اجتماعی برخوردار باشد و این سه عامل باعث پاسخگویی مناسب به مخاطبان و مردم می‌شود.

    صادقی با اشاره به اهمیت بورس در اقتصاد کلان گفت: سال گذشته 6 شرکت از زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان از جمله هتل پارسیان کوثر اصفهان، پاکدیس، دامداری تلیسه نمونه، شیر و گوشت زاگرس شهرکرد، فولاد کاوه جنوب کیش وارد بورس شده‌اند که عرضه‌های خوبی بودند و روند قیمتی مناسبی داشته‌اند.

    معاون امور هماهنگی بنیاد مستضعفان افزود: با توجه به اقبال سهامداران به شرکتهای پیشین بنیاد نستضعفان در نظر دارد که  14 شرکت دیگر را وارد بورس کند.

    وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که سالانه بین 10 تا 20 شرکت از زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان وارد بورس شود. برخی از شرکت‌های آماده عرضه عبارتند از شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایه‌گذاری سینا، جنرال مکانیک، بینالود نیشابور، ملی ساختمان، آیتو، شرکت هتل بین‌المللی پارسیان آزادی، صنایع برق و انرژی صبا، برق و انرژی پیوند گستر پارس و عمران و مسکن اصفهان.

    صادقیان همچنین اظهار امیدواری کرد که در آینده سهام شرکت‌های کارگزاری نیز بتواند در بورس عرضه شود. صادقیان درخصوص ورود بنیاد مستضعفان به بورس با بیان اینکه امکان آن وجود دارد اما شرایط در حال حاضر مهیا نیست، توضیح داد که استراتژی بنیاد مستضعفان این است که ابتدا زیرمجموعه‌های هلدینگ‌ها و سپس خود هلدینگ‌ها وارد بورس شوند. احتمالا اولین هلدینگی که وارد بورس می‌شود، هلدینگ مالی و سرمایه‌گذاری سینا خواهد بود.

    معاون امور فرهنگی بنیاد مستضعفان ادامه داد: در برنامه میان‌مدت بنیاد مستضعفان تاکید ویژه‌ای بر روی توسعه بازار‌ها به ویژه تامین منابع با ابزارهای نوین شده است و برنامه‌های ویژه‌ای در این راستا داریم. از این رو علاقه‌مندیم در بحث فناوری‌های نوین مالی که جزو استراتژی‌های بنیاد محسوب می‌شود گام برداریم.

    معاون امور هماهنگی، مجامع و مالکیت سهام بنیاد مستضعفان از تاسیس صندوق تامین سرمایه داخلی خبر داد و گفت: به زودی این صندوق ایجاد می‌شود و در حال حاضر شرکای این صندوق را انتخاب کرده‌ایم. همچنین صندوق سرمایه‌گذاری خارجی را در لندن ایجاد خواهیم کرد که این هم اقدام مثبتی در بازار سرمایه محسوب می‌شود. او همچنین با اشاره به حمایت‌ شرکت‌های بنیاد مستضعفان از استارتاپ‌ها بیان کرد که پشتیبانی مالی خوبی برای حمایت از شرکت‌های استارتاپی پیش‌بینی کرده‌ایم.

    در ادامه این نشست مهرداد رجبی، مدیرعامل شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا با اشاره به سابقه شش ساله انجام معاملات برخط در بورس گفت: معاملات برخط در بورس روندی صعودی داشته است. حجم معاملات الکترونیک در بورس تا سال 96، حدود 290 هزار میلیارد ریال بود که هر سال رشد 10 درصدی در حجم معاملات پیش‌بینی می‌شود. با این روند پیش‌بینی می‌کنیم که حجم معاملات الکترونیکی تا سال 1400 به 423 هزار میلیارد ریال برسد.

    رجبی سپس به ارائه توضیحاتی درخصوص سامانه معاملات برخط سینا تریدر پرداخت که مورد استفاده حقیقی‌ها و حقوقی‌ها خواهد بود. به گفته او، تنوع در ابزارهای معاملاتی (نسخه ویندوز، وب، اندروید، آیفون و آیپد)، امکان ارسال معاملات شرطی، ارائه جامع اطلاعات تکنیکی و بنیادی با کمک وب‌سایت ره‌آورد 365، API (زیرساخت پلتفرم که مشتریان حقیقی و حقوقی می‌توانند با مدل‌های مختلف به ارسال سفارش بپردازند)، باشگاه مشتریان و فرآیند افتتاح حساب آنلاین از مهمترین مزیت‌های این سامانه معاملات برخط است.

    برچسب ها