عصر خودرو

تولید نفت ایران ۳۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت

عصر بازار- تولید نفت ایران در ماه گذشته میلادی با ۳۰ هزار بشکه افزایش به ۳.۸۳ میلیون بشکه در روز رسیده است.

تولید نفت ایران ۳۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، در حالی که افزایش تولید نفت ایران و عربستان، کاهش تولید ونزوئلا را جبران کرده، تولید نفت اوپک و متحد اصلی اش روسیه در ماه گذشته میلادی تقریبا ثابت باقی ماند.

    نتایج تحقیق بلومبرگ از تحلیلگران، شرکت های نفتی و آمارهای رفت و آمد نفتکش ها نشان می دهد که تولید نفت 14 عضو اوپک در ماه ژانویه تنها با 20 هزار بشکه افزایش به 32.4 میلیون بشکه در روز رسیده است. همچنین بر اساس اعلام وزارت انرژی روسیه، تولید نفت این کشور با تغییری اندک نسبت به ماه دسامبر به 10.95 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    اوپک و روسیه همچنان به محدود کردن عرضه نفت خود حتی بیش از مقداری که متعهد شده اند ادامه می دهند. حتی پس از آنکه در اواخر سال گذشته میلادی بزرگترین تولید کنندگان روسی گفتند که طرح های سرمایه گذاری خود برای سال 2018 را تغییر نداده اند، روسیه به تعهد خود پایبند ماند.

    بخشی از پایبندی قوی اوپک به توافق کاهش تولید به کاهش تولید ونزوئلا به دلیل رکود و کاهش سرمایه گذاری بر می گردد. میزان تولید نفت ونزوئلا در ماه گذشته میلادی با 30 هزار بشکه کاهش به پایین ترین رقم از سال 1989 تاکنون یعنی 1.67 میلیون بشکه رسید.

    آژانس بین المللی انرژی هشدار داده که به دلیل بدهی فلج کننده، مشکلات در زیرساخت ها و تحریم های آمریکا، تولید نفت این کشور در ماه های آینده کاهش بیشتری را شاهد خواهد بود.

    اما به رغم افت قابل توجه تولید نفت این کشور آمریکای لاتین، وزیر انرژی عربستان در ماه گذشته میلادی تاکید کرد که اوپک حداقل تا پایان امسال محدودیت های تولید خود را حفظ خواهد کرد تا اطمینان یابد که مازاد ذخیره جهانی نفت برطرف شده است.

    این گزارش حاکی است، تولید نفت عربستان در ماه ژانویه با 60 هزار بشکه افزایش به 10.01 میلیون بشکه در روز رسیده است. تولید نفت ایران نیز در ماه گذشته میلادی با 30 هزار بشکه افزایش به 3.83 میلیون بشکه درروز رسیده است. ایران تولید خود را در میادین نفتی واقع در غرب رودخانه کارون افزایش داده است.

    برچسب ها