عصر خودرو

اعلام حمایت مجدد اتحادیه اروپا از فعالیت شرکتهای اروپایی در ایران

عصر بازار- یکی از سخنگوهای اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه از منافع مشروع بنگاه‌های اقتصادی خود در ایران حمایت می‌کند.

اعلام حمایت مجدد اتحادیه اروپا از فعالیت شرکتهای اروپایی در ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، اروپا باید تصمیم بگیرد که در برابر تهدید آمریکا به خروج از برجام و وضع تحریم‌های مجدد علیه ایران چه کاری انجام دهد، یکی از راه‌های پیش روی اتحادیه اروپا همراهی با سیاست‌های سختگیرانه‌تر پیشنهادی آمریکاست که می‌تواند به شرکت‌های اروپایی صدمه بزند. اتحادیه اروپا حمایت کامل خود از توافق هسته‌ای با ایران را اعلام کرده است و برخی از نمایندگان مجلس اروپا گفته‌اند نباید زیر فشار آمریکا خم شد.

    یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا به یورو اکتیو گفته است این اتحادیه همواره به دنبال محافظت از منافع شرکتهایش است. وی در پاسخ به این سوال که آیا اتحادیه اروپا برنامه‌ای برای محافظت از سرمایه‌گذاران خود در صورت خروج واشنگتن از توافق سال 2015 دارد یا خیر؛ ما به شرایط فرضی اهمیتی نمی‌دهیم، اتحادیه اروپا همواره به دنبال محافظت از منافع مشروع بنگاه‌های اقتصادی خود است.

    پس از دو سال مذاکرات حساس بین اعضای 1+5 (چین، روسیه، فرانسه، انگلیس، آمریکا و آلمان) با تهران که به رسیدن به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) منجر شد؛ ایران برنامه هسته ای خود را محدود کرد و در عوض قرار شد تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای این کشور برداشته شود. اما دولت ترامپ این توافق را شرم‌آور خوانده است که با منافع ملی آمریکا سازگار نیست و خواهان اصلاح آن شده است. اتحادیه اروپا به نوبه خود اعلام کرده کاملا به اجرای توافق هسته‌ای پایبند است؛ بروکسل با توجه به بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده که ایران به تعهدات خود پایبند بوده است.

    برچسب ها