عصر خودرو

تحلیل بازارهای جهانی؛

ابتدای پیچ بازار

عصر بازار- هفته گذشته اگر چه بازارها مطابق انتظار عمل کردند، اما چرخش‌های نسبتا سریع در روندها نشانه‌هایی از شروع چرخش میان مدت را با خود همراه دارند که بازار را برای مدتی دچار نوسانات ناهمسو خواهد کرد .

ابتدای پیچ بازار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، در هفته پیش رو، احتمال اینکه اتفاقات غیرمنتظره روی داده و مشکلات مضاعفی را برای معامله‌گران ایجاد کند، وجود دارد و توصیه می‌شود نسبت به اجرای مدیریت سرمایه سختگیرانه و کاهش ریسک معاملات هشیاری لازم را داشته باشید.
    طلای جهانی
    ادامه بازی
    بازی معامله‌گران جامانده هنوز پایان نگرفته و زمان را نیز به خدمت گرفته اند؛ گذر زمان در زیر ناحیه 1350 دلار برای هر اونس به ریزش‌های آتی کمک شایانی خواهد کرد و خبرگان بازار برای ایجاد سیالیت لازم در هنگام نزول‌ها به این زمان نیز احتیاج مبرم دارند. در هفته پیش رو، احتمالا ابتدا نوسان حول سطح 1340 دلار و سپس نزول تا 1325 دلار رخ می‌دهد و به دلیل شرایط خاص بازار رسیدن به سطح 1305 دلار ممکن است، نیاز به زمان بیشتری داشته باشد؛ اما هنوز امید برای رسیدن به این سطح نیز وجود دارد. برای ورود به موقعیت‌های معاملاتی این هفته نیز نوسانگیری از ریسک کمتری برخوردار است و سطوح مهم برای ورود و خروج از بازار نیز در 1290، 1305، 1325، 1350 و 1363 دلار قرار دارند.
    نفت
    درخشش سیاهی‌
    صعودهایی که در قیمت نفت آمریکا شاهد هستیم، منجر به خوشحالی صادرکنندگان و حیرت مصرف‌کنندگان شده است؛ در حالی که اقتصاد اکثر مصرف‌کنندگان نفت از رشدهای کمی برخوردار است و افزایش حدود 50 درصدی قیمت نفت از نیمه سال گذشته میلادی حاکی از پیروزی سیاست‌های صادرکنندگان نیز هست.
    این که این سیاست‌ها تا چه میزان برای اقتصاد جهانی قابل تحمل خواهد بود، نیازمند زمان بیشتری است  و فعلا نسبت به افت قیمت در آینده نزدیک نباید امیدی داشته باشیم. در حال حاضر احتمال اصلاح قیمت‌ها تا نواحی 63 و 61 دلار در هر بشکه وجود دارد که نواحی خرید نسبتا کم ریسکی خواهند بود. حد خروج نیز در زیر 60 دلار و اهداف نیز در 64 و 66 دلار در هر بشکه قرار دارند.
    داوجونز
    مدیریت ترس و هیجان
    در حالی که این شاخص تمام مسیر صعودی یک هفته قبل را طی دو روز گذشته اصلاح کرد، باید منتظر یک دوره جدید در بازار باشیم که احتمال زیاد شکست سطح مقاومتی 26 هزار و 700  واحد را با چالش‌هایی روبرو خواهد کرد. در صورتی که نوسانات شاخص در مدت یک هفته آینده نتواند صعود خوبی را تا بالای این سطح رقم بزند، باید منتظر یک نزول اصلاحی بلند تا 25 هزار و 300 واحد هم باشیم. سطح 25 هزار و 300 واحد یک سطح کم‌ریسک برای خرید است و اولین اهداف صعودی نیز در 26 هزار و 26 هزار و 400 واحد خواهند بود. توجه داشته باشید که روند صعودی بلندمدت هنوز قدرت کافی برای صعود دارد و فروش در این شاخص هنوز هم ریسک بالایی دارد.
    شاخص دلار
    تنفس و حرکت
    شاخص دلار نیز همچنان در یک روند نزولی بلند مدت قرار دارد، اما ناحیه 87 واحد همان طور که قبلا هم اشاره شد، به عنوان یک ناحیه مهم مطرح است. واکنش‌های شاخص به این سطح می‌تواند منجر به ایجاد یک دوره رخوت یا یک نزول سریع و غافلگیر کننده و سپس یک صعود سریع برای برگشت به همین ناحیه شود. بنابراین، این سطح بیشتر از اینکه به یک سطح حمایتی عادی نزدیک باشد، به ناحیه تسویه حساب شباهت دارد. برای هفته پیش رو، به دلیل نبود سطوح مقاومتی مهم در نزدیکی نقاط فروش برای حمایت از توصیه معاملاتی خودداری می‌شود.
    بیت کوین
    فروشندگان برنده‌اند
    انتظار صعود در این ارز دیجیتالی، فعلا انتظاری با احتمال تحقق کم است و احتمالا بازار قصد نزول‌های بیشتری دارد. به نظر می‌رسد که بازار نیاز به زمان بیشتری برای تعیین جهت بلند مدت خود دارد و این انتظار ممکن است با نزول‌هایی تا 8300 دلار نیز همراهی شود. در صورتی که برای خرید بلند مدت این ارز تصمیم به اقدامی دارید، فعلا عجله نکنید و به نوسانگیری از آن بسنده کنید. سطوح مهم قیمتی در روزهای آینده در 12 هزار، 11 هزار و 100، 9 هزار و 900 و 8 هزار و 300 دلار هستند که برای نوسانگیری کم ریسک‌ترین نواحی موجودند.

    برچسب ها