عصر خودرو

مدیرعامل ایران‌ایرخبر داد :

ورود ۱۴ فروند هواپیمای جدید در سال ۹۷‌

عصر بازار- مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه در برف اخیر حدود ۵۰ پرواز ایران‌ایر در مسیرهای داخلی و خارجی ابطال شد،گفت: در حال حاضر هواپیماهای ATR در مدیریت «ایران‌ایر رجینال» به پرواز در می‌آیند و این بخش هنوز اساسنامه مستقل ندارد بلکه یک SBU در بطن هما است.

ورود ۱۴ فروند هواپیمای جدید در سال ۹۷‌
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، فرزانه شرفبافی امروز در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب «شهدای همایی» در جمع خبرنگاران  ادامه داد: در سال آینده حدود 14 فروند هواپیمای جدید از سری قراردادها وارد ناوگان هما خواهد شد.

    * احتمال اختصاص خط اعتباری ایتالیا و فرانسه به هما برای قرارداد هواپیماهای جدید

    وی درباره مشکلات هما در تأمین منابع مالی برای خرید هواپیماهای جدید،گفت: خط اعتباری ویژه از ایتالیا و خط اعتباری ویژه از سوی کشور فرانسه تأمین شده است که امیدواریم بخشی از آن به ایران‌ایر اختصاص یابد.

    شرفبافی ادامه داد: امیدواریم بخشی از این خط اعتباری به قراردادهای هما و خرید ATR و ایرباس اختصاص یابد.

    * فاینانس ایرباس از طریق بک‌استاپ فاینانس است

    وی درباره فاینانس کمپانی ایرباس توضیح داد: کمپانی ایرباس باید از طریق بک‌استاپ فاینانس (این به معنای این است که وقتی خریدار نتواند فاینانس را از محل دیگری تامین کند، این شرکت‌ها خود فرآیند تامین مالی را اجرایی می‌کنند که برایشان سود بیشتری دارد و مدت زمان آن نیز کوتاه‌تر است) این کار را انجام دهد که آن هم در شرف مذاکره هستیم و مشکلی برای ادامه کار ندارد.

    * فعالیت هواپیماهای ATR هما تحت مدیریت «ایران‌ایر رجینال»

    مدیرعامل ایران‌ایر درباره جزئیات ایجاد «ایران‌ایر رجینال» در بطن ایران‌ایر‌ بیان کرد: شرکتی که ذیل هما تشکیل می‌شود به اسم ایران‌ایر رجینال، در شرف انجام است البته این «شرکت» نیست اما بخشی به عنوان ایران‌ایر رجینال تعریف و طراحی شده است و در حال حاضر هواپیماهای ATR در مدیریت ایران‌ایر رجینال به پرواز در می‌آیند و این بخش هنوز اساسنامه مستقل ندارد بلکه یک SBU (استراتژیک بیزینس یونیتد) در دل هما است.

    * تأمین مالی هواپیماهای هما از طریق بانک صنعت و معدن‌

    وی بیان کرد: بانک صنعت و معدن تأمین مالی همه هواپیماهای جدید هما را انجام می‌دهد؛ البته قرار است هما از طرق مختلف تأمین مالی داشته باشد و بخشی که بحث سینرژی یا فعال کردن اولیه قراردادها بوده است با بانک صنعت و معدن بوده است،بقیه قراردادها هم با طرق مختلف تأمین می‌شود و ما از بانک صنعت و معدن تشکر و قدردانی می‌کنیم.

    *‌ فروش بلیت‌ سفرهای نوروزی هما از‌ اسفندماه

    مدیرعامل ایران‌ایر درباره پروازهای نوروزی هما گفت:‌ برنامه‌ریزی سفرهای نوروزی در طرح نوروزی امسال از 20 اسفندماه انجام شده است.

    وی ادامه داد: هنوز برنامه پروازی نوروز باز نشده است اما پیش‌بینی می‌کنیم از ابتدای اسفندماه فروش پروازهای نوروزی انجام شود.

    مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه نرخ‌ها متغیر و تابع قانون آزادسازی قیمت‌ها است،گفت:‌ نرخ‌ها ‌بسته به کشش بازار دارد و طبق قانون آزادسازی اجرا می‌شود؛ ما هیچ وقت قیمت ثابتی را برای هیچ بلیتی تعریف نمی‌کنیم و این بستگی به ساعت پرواز، ساعت خرید بلیت،‌ میزان کشش بازار دارد.

    * ابطال 50 پرواز داخلی و خارجی ایران‌ایر در برف اخیر

    وی به تشریح فعالیت‌های هما در روزهای برفی اخیر اشاره کرد و گفت: بارش برف روزهای هفتم تا نهم بهمن‌ماه در پایتخت بسیار زیاد بود و شرایطی که ایجاد کرد منجر شد بسیاری از پروازها دایورت کند و از فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد انجام نشود.

    شرفبافی افزود: تلاش کردیم ابتدا همه پروازهایی که امکان اسکان مسافر در جاهای دیگر را داشت انجام شود،‌ خدمات‌رسانی در شعب دیگر افزایش یابد و سپس برای پروازهای داخل فرودگاه مهرآباد اقدامات اولیه انجام شد و فرودگاه به سرعت فعال شد.

    مدیرعامل ایران‌ایر گفت:‌ میزان بارش در فرودگاه امام خمینی (ره) بیشتر بود و به 70 سانت هم رسید با وجود آنکه باند باز شده بود هنوز قسمت اپرون مشکلاتی داشت و خدمت‌رسانی در کنار هواپیماها را دچار مشکل می‌کرد که تجهیزات یخ‌زدایی و هندلینگ هواپیماها جوابگوی این میزان برف و کولاک نبود.

    وی با اشاره به حضور خود در فرودگاه امام خمینی (ره) بیان کرد: با تلاش مداوم تیم عملیاتی هما در مهرآباد و فرودگاه امام خمینی (ره) توانستیم بر مشکلات چیره شویم همچنین هندلینگ برخی شرکت‌های هواپیمایی دیگر در فرودگاه امام با هما بود که انجام دادیم؛ ضمن آنکه برای هواپیماهای خود در شعب داخل کشور و همچنین شعب خارجی برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در اسرع وقت پروازها انجام شود که البته به بروز تأخیراتی هم انجامید.

    شرفبافی با بیان اینکه هنوز برآوردی از میزان خسارت به هما بابت ابطال پروازها انجام نشده است،گفت: در این ایام حدود 50 پرواز ایران‌ایر در مسیرهای داخلی و خارجی ابطال شد اما بلافاصله در روزهای بعد حتی پروازهای باطل‌شده با برقراری پروازهای فوق‌العاده انجام شد.

    مدیرعامل ایران‌ایر درباره خسارات پروازهای ابطال شده گفت:‌برای پروازهایی که اعلام کنسلی شده است مطابق با آئین‌نامه حقوق  مسافر عمل می‌کنیم و به مسافران پرداخت می‌شود.

    شرفبافی اضافه کرد: مسافران شرایط بحرانی فرودگاه امام و مسیرهای دسترسی را درک کردند، ما حتی هواپیمای آماده به پرواز داشتیم اما امکانات برخی هواپیماها نظیر کرو در جاده مانده بود و نمی‌توانستیم به طور کامل خدمات دهیم.

    برچسب ها