عصر خودرو

زمان تصحیح بزرگ وال استریت فرا رسید؟

عصر بازار- نشانه‌های فرارسیدن تصحیح وال استریت که از مدت‌ها پیش انتظار می‌رفت، باعث نگرانی سهامداران شده است.

زمان تصحیح بزرگ وال استریت فرا رسید؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، شاخص "اس اند پی 500" پس از رکوردشکنی دو هفته قبل، هفته گذشته 3.89 درصد کاهش یافته است که بیشترین کاهش در دو سال اخیر بود و میزان رشد این شاخص در سال 2018 را به 3.2 درصد کاهش داد.

    شاخص " اس اند پی 500" که در کمتر روزی با افتی نظیر افت 2.12 درصدی روز جمعه مواجه شده بود، سال گذشته 20 درصد افزایش یافته بود. این شاخص هیچ گاه در سال 2017 متحمل افت 2 درصدی یا بیشتر در یک روز نشده بود و در سال 2016 نیز تنها چهار بار چنین اتفاقی رخ داده بود.

    شمار کاهش سهام‌های شرکت‌های بورسی آمریکا هفته گذشته به بیش از 27000 مورد رسید که بیش‌ترین میزان از ماه اوت سال 2014 تاکنون محسوب می‌شود. همچنین تعداد سهام‌هایی که هفته گذشته به پایین‌ترین حد سالانه رسیده‌اند، به 3000 مورد رسید که از سال 2016 تاکنون بی‌سابقه بوده است.

    اما سهام‌داران این هفته با دقت به جلسه کنگره آمریکا برای بررسی اوضاع مالی این کشور نگاه خواهند کرد. هاوارد سیلوربلات - تحلیلگر ارشد شاخص‌های "داوجونز و اس اند پی" در گزارشی نوشت: به سر رسیدن موعد لایحه تامین مالی موقت دولت در هشتم ماه فوریه و تعیین سقف بدهی پیش رو، به همراه روند کند افزایش نرخ بهره، عواملی هستند که بر ضد بازار عمل می کنند.

    برچسب ها