عصر خودرو

یک مقام مسئول خبر داد؛

مصرف ۷۷ میلیون لیتر نفت گاز در نیروگاه ها

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: تمامی مراحل ساخت این سکو و البته عملیات نوسازی و بهسازی آن با استفاده از توانمندیهای داخلی انجام شده است.

مصرف ۷۷ میلیون لیتر نفت گاز در نیروگاه ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، محمدرضا موسوی خواه، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در مراسم بهره برداری از پروژه بهینه سازی و نوسازی اموال نفت ری و سکوی بارگیری جدید با اعلام اینکه برای این پروژه 45 میلیارد تومان اختصاص داده شده است، ‌گفت: تمامی مراحل ساخت این سکو و البته عملیات نوسازی و بهسازی آن با استفاده از توانمندیهای داخلی انجام شده است.

    وی ادامه داد: از سال 90 و در اوج سال های تحریم عملیات بهسازی و نوسازی این انبار که یکی از استراتژیک ترین انبار نفت کشور محسوب می شود کلید خورد.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه ایران در کانون حوادث طبیعی مانند زلزله قرار دارد، گفت: حتی در شرایط بحرانی شاهد سوخت رسانی به موقع و کافی بودیم چنانچه در زلزله کرمانشاه مشکلی در این زمینه وجود نداشت، از طرفی در دوران بارش برف و باران های اخیر نیز لحظه ای انتقال سوخت از انبارهای سطح کشور به مبادی مصرف متوقف نشد.

    این مقام مسئول همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه میزان مصرف سوخت مایع در چند روز گذشته چه میزان بوده است، توضیح داد: روز گذشته به دلیل افزایش سرما و کاهش ارسال گاز به نیروگاه ها به دلیل افزایش مصرف خانگی 77 میلیون لیتر نفت گاز در نیروگاه ها مصرف شد، چرا که نیروگاه ها در شرایط لازم سوخت مایع را جایگزین سوخت گازی می کنند.

    وی ادامه داد: میزان مصرف سوخت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از رشد 40 درصدی سوخت رسانی به نیروگاه ها داشت که دلیل آن را می توان رشد جمعیت در توسعه صنایع دانست.

    به گفته موسوی خواه، مصرف سوخت بخش غیرنیروگاهی 11 درصد افزایش داشته که متعلق به بخش صنعت است که متاسفانه این افزایش مصرف محدودیت هایی را برای تامین آن ایجاد کرده است.

    تأسیسات نفت ری در سال 1338 و در زمینی به مساحت 63 هکتار به بهره‌برداری رسید که با اجرای پروژه بهینه‌سازی و نوسازی انبار نفت نسبت به بالا بردن ظرفیت ذخیره‌سازی، افزایش ضریب ایمنی انبار و همچنین افزایش نقاط بارگیری و تخلیه، اقدامات مؤثری انجام شده است. انبار نفت ری با دارا بودن 600 دستگاه نفتکش و 6 خط فعال بارگیری راه‌آهن به صورت شبانه‌روزی نسبت به ارسال فرآورده به نقاط مصرف فعالیت می‌کند. همچنین بارگیری و ارسال 25 میلیون لیتر از انواع فرآورده های نفتی به مجاری عرضه سوخت و نقاط مصرف از این منطقه انجام می‌شود.

    برچسب ها