عصر خودرو

تحلیلگران بررسی کردند

حملات پاریس چه تاثیری روی تولید نفت عربستان دارد؟

عصر بازار: تحلیلگران بازار نفت می‌گویند: در صورتی که حملات تروریستی در پاریس به توافقی برای برقراری ثبات در سوریه منجر شود ناظران بازار نفت باید منتظر علایم توقف رقابت عربستان با روسیه و ایران در بازار باشند.

حملات پاریس چه تاثیری روی تولید نفت عربستان دارد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، عربستان هدایت سیاست اوپک مبنی بر بالا نگه داشتن سطح تولید به رغم اشباع بازار جهانی را که باعث کاهش بیش از 60 درصدی قیمت نفت شده بر عهده داشته است. در گذشته اوپک برای بالا بردن قیمت‌ها تولید خود را کاهش می‌داد اما اعضای این سازمان تصمیم گرفتند از سهم بازار خود دفاع کنند و اقتصادهای وابسته به نفت همچون روسیه را تحت فشار قرار دهند. در همین حال عربستان با روسیه و ایران بر سر سوریه رقابت دارد و از شبه نظامیانی که تحت حمایت آمریکا هستند حمایت می‌کند.

    این در حالی است که کیلداف می‌گوید حملات اخیر در پاریس، همچنین سقوط هواپیمای مسافری روسیه در مصر و بمب‌گذاری‌ها در لبنان می‌تواند طرفین را به یک تلاش برای برقراری ثبات در سوریه سوق دهد. گروه ترویستی داعش مسئولیت تمام این حملات را برعهده گرفته است.

    این تحلیلگر نفتی افزود: این نوع اتفاقات باعث پایان رقابت عربستان با روسیه و برخی دیگر از کشورهای منطقه خواهد شد چرا که آنها در این زمینه در نهایت برای رسیدن به یک راهکار در سوریه متحد خواهند شد.

    وی افزود: عربستان، روسیه و ایران را به ویژه به خاطر اینکه از دولت سوریه حمایت می‌کنند رقیب می‌داند. اگر این رقابت خاتمه یابد و آنها به هم نزدیک شوند و توافق کنند تولید نفت بیش از حد عربستان تا حدی کاهش خواهد یافت.

    این در حالیست که ویلبر راس سرمایه‌گذار نفتی می‌گوید: این نتیجه یک رخداد بسیار غیرمحتمل خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها