عصر خودرو

یک مقام وزارت خزانه داری آمریکا :

دور زدن تحریم‌های آمریکا با وام‌های چین

عصر بازار- یک مقام وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد قراردادهای نفت در برابر وام میان پکن و کاراکاس، مانع از اثرگذاری کامل تحریم‌های واشنگتن بر اقتصاد ونزوئلا شده است.

دور زدن تحریم‌های آمریکا با وام‌های چین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، دیوید مالپاس، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور بین الملل در مرکز مطالعات بین الملل و استراتژیک گفت: مقصر اصلی فروپاشی اقتصادی ونزوئلا و فاجعه انسانی این کشور مستقیما متوجه حاکمان ونزوئلا است اما چین تاکنون بزرگترین وام دهنده به ونزوئلا بوده و از حاکمیت ضعیف این کشور حمایت کرده است.

    به دلیل اینکه چین در قبال وام‌های اعطا شده به ونزوئلا، نفت دریافت می‌کند، برآورد میزان این وام‌ها به دلار دشوار است. این مسئله میزان دقیق پولی را که چین به مقامات ونزوئلایی پرداخت کرده و انتظار میرود ونزوئلایی‌ها در آینده به چین بازپرداخت کنند را پنهان کرده است.

    با وجود مساعدت پکن، ونزوئلا از نظر اقتصادی همچنان رنج می‌برد. تداوم بحران در ونزوئلا باعث شده تولید این کشور کاهش پیدا کند و مشتریان قدیمی آن، تامین کنندگان جدیدی را پیدا کنند.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، کوبا اخیرا قراردادی را با الجزایر برای افزایش میزان واردات نفت از این کشور شمال آفریقا امضا کرده است زیرا ونزوئلا که تامین کننده اصلی نفت کوبا بوده، به زحمت تلاش می‌کند سرپا بماند. ونزوئلا صاحب بزرگترین ذخایر نفت جهان است اما تولیدش در سال 2017 به میزان 694 هزار بشکه در روز – 29 درصد کاهش سالانه – پیدا کرد و احتمالا بدترین کاهش تولید سالانه نفت در تاریخ معاصر این کشور بود.

    برچسب ها