عصر خودرو

وزیر صنعت معدن و تجارت :

اعتبار ۵۰ میلیون دلاری برای حضور در بازار بلاروس

عصر بازار- وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: برای فروش کالاهای ایرانی به بلاروس ۵۰ میلیون یورو اعتبار توسط بانک توسعه صادرات ایران در اختیار فعالان اقتصادی ایران قرار داده می‌شود.

اعتبار ۵۰ میلیون دلاری برای حضور در بازار بلاروس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، محمد شریعتمداری در حاشیه چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در حال حاضر روابط کارگزاری بین بانک تجارت سرمایه ایران که در کشور بلاروس مستقر است، با بانک‌های بلاروسی وجود دارد.

    وی با بیان اینکه صدور ضمانت نامه، انتقال وجوه و سوئیفت بین این بانک و نظام بانکداری بلاروس برقرار شده است، گفت: سطح روابط کارگزاری هنوز رضایت بخش نیست. وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: برای فروش کالاهای ایرانی به بلاروس 50 میلیون یورو اعتبار توسط بانک توسعه صادرات ایران در اختیار فعالان اقتصادی ایران قرار داده می‌شود.

    شریعتمداری با اشاره به تاسیس شرکت مشترک صنایع دارویی ایران در بلاروس افزود: در زمینه همکاری‌های علمی و دانشگاهی و مسائل بهداشتی و درمانی توافق‌های خوبی به عمل آمده است. وی با بیان اینکه یک سند همکاری امروز در این حوزه به امضا رسید و سه سند همکاری در ادامه مسیر امضا خواهد شد، گفت: نقشه راه همکاری‌های آینده ایران و بلاروس که همکاران ما در روزهای گذشته تهیه کرده اند، در جلسه اختتامیه این اجلاس به امضا خواهد رسید که تقریبا می‌توان گفت: در عرصه‌های گوناگون همکاری‌های دو کشور از حالا تا سال 2020 طراحی شده است.

    وزیر صنعت معدن و تجارت در پاسخ به پرسشی درباره اینکه رقم قرارداد همکاری‌های ایران و بلاروس مشخص شده است، اظهار داشت: سقف کلی برای این قرارداد در نظر گرفته نشده و روابط ما بدون محدودیت توسعه پیدا خواهد کرد.

    شریعتمداری خاطرنشان کرد: در خودروسازی کار مشترک خود را در کشور بلاروس آغاز کرده‌ایم و راهیابی خودروهای ایرانی به بازار اورآسیا در دستور کار ما است و قطعا می‌خواهیم این هدف را تحقق بخشیم.

    وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا میزان سرمایه گذاری دو طرف مشخص شده است و آیا قرار است که فقط ما در کشور بلاروس سرمایه گذاری کنیم، گفت: فرصت‌های اقتصادی قابل مبادله را باید تجار، بازرگانان، صاحبان صنایع و مشاغل تشخیص دهند و به انجام آن اهتمام ورزند.

    همچنین ووک، وزیر صنایع بلاروس با بیان اینکه تجارت ما در سال‌های اخیر زیاد شده و در حال ایجاد طرح‌های جدید برای مسائل تجاری و اقتصادی هستیم، گفت: قصد داریم حجم مراودات تجاری مان را تا 500 میلیون دلار افزایش دهیم.

    برچسب ها