عصر خودرو

یک کارشناس صنعت :

تعادل شرایط کسب‌ و کار، کلید حمایت از تولید است

عصر بازار- یک کارشناس صنعت گفت: متعادل کردن شرایط کسب و کار یکی از عوامل مهمی است که بدون شک به حمایت از تولید کمک زیادی خواهد کرد.

تعادل شرایط کسب‌ و کار، کلید حمایت از تولید است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، بهرام شهریاری کارشناس صنعت ، در مورد مشکلات صنعت در حوزه بازار، اظهار کرد: کلیات بازار کشورمان به لحاظ فرهنگی مشکلات زیربنایی دارد، زیرا هنوز یاد نگرفته‌ایم کالای داخلی خریداری کنیم و خرید کالای خارجی بر داخلی ارجحیت دارد.

    وی گفت: عمده‌ترین عامل ارجحیت کالای خارجی در چشم مشتریان ایرانی، کیفیت و قیمت آنهاست. از طرف دیگر قدرت خرید مردم در سال‌های گذشته به شدت کاهش پیدا کرده و زمانی که اعلام کردند برای خرید خودرو تسهیلات داده می‌شود، مردم به راحتی برای خرید خودرو صف بستند.

    شهریاری افزود: از عوامل دیگر می‌توان به قاچاق بی‌رویه کالا به داخل کشور اشاره کرد که تأثیر مستقیم بر تولید ملی گذاشته و به آن آسیب می‌زند.

    این فعال حوزه صنعت، تصریح کرد: بهترین راهکار برای تقویت بازار تولیدات صنعتی، این است که مجموعه‌ای از اطلاعات مورد نیاز در اختیار تولیدکنندگان قرار داده شود، یعنی بدانیم چه کالایی را باید تولید کنیم و در چه زمینه‌هایی باید به فکر توسعه اقتصادی باشیم.

    وی اضافه کرد: از طرف دیگر باید راهکارهایی برای کاهش قیمت تمام شده محصولات ایرانی بیندیشیم، همچنین باید تولید را جدی بگیریم و به جای تنبیه، تولیدکننده داخلی را تشویق کنیم.

    شهریاری در پایان تأکید کرد: متعادل کردن شرایط کسب و کار یکی از عوامل مهمی است که بدون شک به حمایت از تولید کمک زیادی خواهد کرد.

    برچسب ها