عصر خودرو

یک اقتصاددان :

بهبود شاخص های اقتصادی ایران طی ۴۰ سال اخیر غیر قابل انکار است

عصر بازار- یک اقتصاددان با بیان اینکه رشد برخی شاخصهای اقتصادی ایران نسبت به سایر کشورها پس از انقلاب غیر قابل انکار است، گفت: با این حال مساله نشاط و امید از چالشهای اصلی جامعه جوان ایران است و همه دستگاهها باید برای آن برنامه داشته باشند.

بهبود شاخص های اقتصادی ایران طی ۴۰ سال اخیر غیر قابل انکار است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، مهدی پازوکی اقتصاددان با بیان اینکه در 40 سال اخیر در بسیاری از شاخصهای اقتصادی و اجتماعی بهبود قابل ملاحظه‌ای دیده می‌شود،گفت: به عنوان مثال در افزایش ظرفیت نیروگاهی، راهسازی، انرژی، بهداشت و غیره رشد چشمگیر بوده است که نهادهای بین المللی نیز این آمارها را تایید می‌کنند.

    اقتصاددان کشور با بیان اینکه، رشد و توسعه نیروی انسانی یکی از دستاوردهای اصلی 4دهه اخیر ایران می‌باشد، گفت: کل جمعیت دانشگاهی در سال 57 حدود 150 هزار نفر بوده است، درحالی که امروز بیش از 4 میلیون دانشجو در رشته‌های مختلف تحصیل کرده و به همین نسبت نیز تعداد اساتید دانشگاه افزایش پیدا کرده اند.

    وی با تاکید بر رشد خدمات زیربنایی در طول سالهای پس از انقلاب گفت: یک مثال ساده در خصوص افزایش ظرفیت نیروگاهی می‌تواند عمق توسعه یافتگی کشور را در این مدت روشن کند. فقط در عرصه نیروگاهها از ظرفیت زیر 10 مگاوات به بالای 75 مگاوات افزایش ظرفیت ایجاد شده که این رشد باعث برق رسانی به اقصی نقاط کشور شده است.

    پازوکی با اشاره به روند توسعه راهها در قبل از پیروزی انقلاب گفت: پیش از انقلاب تنها اتوبان مهم کشور بین تهران و کرج کشیده شده بود، اما در حال حاضر تعداد اتوبانهای کشور دهها برابر شده است. شاید ذکر این نکته در اینجا مفید باشد که حتی اتوبان تهران قم نیز بعد از انقلاب تکمیل و بهره برداری شده است.

    به گفته این اقتصاددان، بهبود بسیاری از شاخصهای اقتصادی ایران در  40 سال اخیر غیر قابل انکار است و به نظر می‌رسد در سالهای آتی نیز نتایج سرمایه گذاریهای کلان کشور در عرصه تکنولوژیهای نو، به ثمر برسد و مردم شاهد تحولات اساسی در اقتصاد کشور باشند.

    وی افزود،  با این حال مساله نشاط و امید از چالشهای اصلی جامعه جوان ایران است و همه دستگاهها باید برای آن برنامه داشته باشند.

    کارشناس ارشد سازمان برنامه و بودجه در پایان گفت: یکی از اصلی ترین چالشهای اقتصاد ایران، گران اداره شدن کشور است که باید تلاش شود در این حوزه نیز تحولات اساسی ایجاد شود.

    برچسب ها